به گزارش خبرنگارایرنا، محسن اسماعیلی روز پنجشنبه در حاشیه نخستین سالگرد ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی مطیع، مدیری انقلابی بودند و خدماتی که ایشان برای کشور انجام دادند نیز روشن تر از آن است که توضیح دهم.
وی ادامه داد: مردم آشنا با آنچه ایشان انجام دادند، هستند و خدمات مرحوم هاشمی برای همیشه ایران ماندگار خواهد بود.
اسماعیلی اظهار کرد: درباره بعد شخصیتی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که کمتر گفته می شود بعد علمی وآثار برجای مانده از ایشان است چرا که تفسیر راهنما که نوع جدیدی از برداشت از کلام الهی است و برای جوان ها و دانشگاهیان و طلاب قابل استفاده است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: امروز از این فرصت استفاده کنم که مردم از بعد علمی و قرآنی ماندگار مرحوم آیت الله هاشمی بیشتر بهره ببرند.
به گزارش خبرنگار،درمراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی,حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید حسن و سید علی خمینی نوادگان بنیانگذار جمهوری اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و مسئولان لشگری و کشوری حضورداشتند.
کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز روز سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری ، سید حسن خمینی، جمعی از وزیران دولت دوازدهم ، مقامات کشوری و لشگری و مهمانان خارجی و داخلی، شخصیت های سیاسی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشوری در سالن اجلاس سران برگزار شد.
آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی، مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی (1313 - 1395 شمسی)، روحانی و سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود.
وی که از یاران شاخص امام خمینی (ره)در مبارزه علیه حکومت پهلوی بود، قبل از انقلاب اسلامی چندین بار دستگیر و زندانی شد.
آیت الله هاشمی که از موسسان جامعه روحانیت مبارز تهران بود، در دوران فعالیت های سیاسی پس از انقلابش، مسئولیتهای متعددی همچون عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، عضویت در هیات موسس حزب جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاسیس تا زمان درگذشت، امامت جمعه موقت تهران از سال 1360 تا 1388 شمسی، نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان از ابتدا تا هنگام درگذشت و ریاست آن مجلس از سال 1386 تا 1389 خورشیدی و ریاست هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یکشنبه 19 دی 1395 در پی سکته قلبی، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در 82 سالگی درگذشت.
در 21 دی 1395، آیت الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر او نماز اقامه کردند و پس از تشییع با شکوه مردمی در حرم امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگاران : امین کمالی فر و معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 7247/7245 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.