به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرزاد حمیدی روز دوشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان و مربیان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن با گرامیداشت 45 معلم شهید تربیت بدنی، تجلیل از معلمان تربیت بدنی و پیشکسوتان این عرصه را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: معلمان تربیت بدنی تضمین کنندگان سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی دانش آموزان و ترویج کنندگان شادی و نشاط در بین آنان هستند.
وی با بیان اینکه معلمان تربیت بدنی پی ریزی کنندگان جامعه ای فعال، پویا و پرتحرک هستند، افزود: این افراد کشف کنندگان و پرورش دهندگان استعدادهای ورزشی کشور هستند.
حمیدی اظهار کرد:معلمان تربیت بدنی تعمیق کنندگان دوستی ها در رفاقت های صادقانه درعرصه جدی رقابت بوده و درس آموزان از شکست های ورزشی برای موفقیت های اجتماعی در زندگی افراد هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مربیان تربیت بدنی ترویج کنندگان اخلاق و منش ورزشی و پهلوانی هستند، گفت:این افراد منادیان و مجریان ساحت های زیستی، اخلاقی، اجتماعی و معنوی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و متوازن کننده نظام تعلیم و تربیت در مبارزه با کنکورزدگی و حافظه زدگی هستند.
وی، مربیان تربیت بدنی را برچیینندگان افسردگی و پژمردگی و مقابله کنندگان با سکون و یکجا نشینی برآمده از زندگی شهری دانست.
حمیدی با اشاره به اینکه معلمان تربیت بدنی معلم ترین، معلمان هستند، گفت: در تلاشیم همایش تجلیل از مربیان تربیت بدنی هر ساله با همکاری وزارت آموزش و پرورش باشکوه تر برگزار شود.


*اهمیت نقش مربی تربیتی در ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان
عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین اظهار کرد: کشور برای دستیابی به توسعه نیازمند توانمندسازی نیروی انسانی است و تمامی کشورهایی که به توسعه دست یافتند همین مسیر را پیمودند.
وی با اشاره به اینکه تمامی نهادها و رسانه ها در توانمندی نیروی انسانی نقش دارند، گفت: نهادهای خانواده و آموزش و پرورش نسبت به سایر نهادها در توانمندسازی نیروی انسانی تاثیرگذارتر هستند.
باقری با بیان اینکه آموزش ‌و پرورش برای موفقیت راهی جز توجه به معلمان ندارد، افزود: یکی از ساحت های تربیتی دانش آموزان، ساحت سلامت و تربیت‌ زیستی است و پنج ساحت دیگر وابسته به این ساحت است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اهمیت نقش مربی تربیتی در ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان گفت: دانش آموزی که بدن سالم و روح شادابی نداشته باشد، نمی تواند تحصیل کند و مربی تربیتی به جز تربیت جسم باید به روح و روان دانش آموز هم توجه کند.
وی افزود: مربیان تربیتی در مدارس محبوب دانش آموزان هستند و آنان علاوه بر تربیت دانش آموزان بر کادر آموزشی مدرسه هم تاثیرگذار هستند.
همایش تجلیل از پیشکسوتان و مربیان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران روز دوشنبه با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سیاوش شهریور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران، یکهزار و 600 مربی تربیت بدنی و پیشکسوت شهر تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.