به گزارش ایرنا، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20، نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ ری، تمهیدی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ری و توکلی بخشدار کهریزک از جمله مسئولان حاضر در این مراسم با شکوه بودند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ ری در این مراسم گفت: مردم شهرری در روز 18 دی سال 57 با تقدیم کردن چهار شهید سرعت روند پیروزی انقلاب اسلامی را بالا بردند ولی این روز بزرگ آن گونه که باید توجه نشده است.
حسین نصراله با بیان اینکه روز 18 دی ماه در شهرستان ری به نام روز 'پیشگامان انقلاب اسلامی' مشهور است، تاکید کرد: مسئولان شهرستان ری در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان قشر جوان جامعه باید به این روز به صورت ملی بپردازند.
وی روز 18 دی را نقطه عطفی در تاریخ شهرستان ری دانست و عنوان کرد: برای پررنگ شدن روز 18 دی در میان مردم باید دبیرخانه دایمی و فعال در شهرستان ری ایجاد شود و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در اول هر سال برنامه های خود را برای بزرگداشت 18 دی به دبیرخانه اعلام نمایند.
نصرالله ادامه داد: مدیریت شهری منطقه 20 و فرمانداری شهرستان ری باید در راستای معرفی قیام 18 دی مردم شهرری و چهار شهید این روز به مردم نماد و المانی در سطح شهرری ایجاد کنند.
** قیام 18 دی مردم شهرری نقطه عطفی در تاریخ این شهر کهن است
شهردار منطقه 20 در ادامه این برنامه گفت: قیام 18 دی مردم شهرری نقطه عطفی در تاریخ این شهر کهن است، در این روز مردم شهرستان ری با تقدیم چهار شهید به انقلاب اسلامی ارادت خود را به امام شهدا و نظام اسلامی نشان دادند.
سید احمد صفوی ادامه داد: بزرگداشت روز 18 دی در این مقطع تاریخی یادآور رشادت ها، جانفشانی ها و مبارزات مردم مسلمان و ولایت مدار شهرستان ری است که مدیریت شهری منطقه 20 به این امر اهتمام ویژه دارد.
وی عنوان کرد: شهرداری منطقه 20 در روز 18 دی یادواره شهدای این روز را در مساجد محلات برگزار می کند و همچنین تجلیل از خانواده شهدای این روز را هم در برنامه کاری خود دارد.
صفویی در پایان یادآور شد: از آمادگی مدیریت شهری این منطقه برای ساخت نماد و المان این روز تاریخ ساز شهری خبر داد.
به گزارش ایرنا، مردم شهرری صبح روز 18 دی ماه سال 57 در صحن حضرت عبدالعظیم(ع) گرد هم آمدند و پس از مقداری شعار دادن به سمت مرکز شهر حرکت نمودند. پس از عبور از بازار و خیابان حرم در حالی که تمام اصناف، مغازه های خود را تعطیل کرده بودند و صفوف راهپیمایان هر لحظه فشرده تر و انبوه تر می شد، پس از رسیدن راهپیمایان به میدان مرکزی شهر از ادامه حرکت آن ها به سمت کلانتری توسط ماموران جلوگیری شد و مسیر حرکت به سمت خیابان 24 متری ادامه یافت.
هنوز نیمی از راهپیمایان در خیابان 24 متری بودند که تیراندازی عوامل رژیم شروع شد و عده ای از مردم زخمی و عده ای نیز شهید شدند.
قیام تاریخی 18 دی شهرری منجر به شهادت جمعی از مبارزان این شهر از جمله قاسم سبزعلی، عباس ملکی، اصغر طرق وردی و علی کوهی نژاد و جراحت جمعی دیگر از مبارزان شد.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.