«غلامرضا تختی 5 شهریور 1309 در محله خانی آباد تهران متولد شد. جهان پهلوان 17 دی ماه 1346 درگذشت».
به گزارش ایرنا، محمدجواد حق‌شناس روز یکشنبه در سی‌ و ششمین جلسه شورای شهر تهران با گرامیداشت 17 دی ماه و پنجاهمین سالروز درگذشت غلامرضا تختی افزود: منزل پدری جهان پهلوان تختی هم اکنون به یک مرکز تولیدی(تریکوبافی) تبدیل شده که پیشنهاد می کنیم با توجه به محبوبیت جهان پهلوان در سطح کشور، این خانه به موزه تبدیل شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر اخباری مبنی بر از بین رفتن خانه پدری غلامرضا تختی در رسانه‌ها منتشر شده که بسیار ناراحت کننده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: این خانه می‌تواند به عنوان موزه تختی و یک جاذبه گردشگری برای شهر تهران تبدیل شود.
حق‌شناس همچنین به زورخانه فولاد تختی شهر تهران اشاره کرد و گفت: این مجموعه نیز ‌اکنون به یک انباری تبدیل شده که ظرفیت تبدیل به یک موزه فرهنگی و یا جاذبه گردشگری را دارد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد، هرچه سریع اقدامات لازم برای تبدیل خانه پدری تختی و همچنین زورخانه فولاد به یک موزه و مکان فرهنگی انجام شود.
غلامرضا تختی 5 شهریور 1309 در محله خانی آباد تهران متولد شد.
وی در دوران فعالیت های ورزشی خود، به دلیل کسب موفقیت و افتخار در رقابت های ملی و بین المللی کشتی و همچنین محبوبیت مردمی، ملقب به «جهان پهلوان» شد.
تختی طی سال های 1951 تا 1962 موفق به کسب 4 مدال طلا و 4 مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا، جهان و المپیک(3 مدال المپیک، 4 مدال جهانی و یک مدال آسیایی) شد.
جهان پهلوان تختی در 17 دی ماه 1346 درگذشت.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9343/9754**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.