به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی پروژه تجمیع و نوسازی 50 پلاک فرسوده محله تختی(منطقه 12) تهران در گفت وگو با خبرنگاران افزود: قصد داریم در قالب مدل پیشنهادی، بافت های فرسوده شهر را با مشارکت فعال مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی نوسازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه به فضاهای فرهنگی و ورزشی در نوسازی بافت های فرسوده شهرکم توجهی شده، اظهار کرد: در پروژه تجمیع 50 پلاک زمین اضافه ایجاد نشده و تنها با نوسازی معابر آزاد می شوند اما تلاش می شود در سایر پروژه ها فضاهای فرهنگی و اجتماعی نیز در نظر گرفته شود.
شهردار تهران اختصاص تسهیلات مناسب برای سرمایه گذاران و مردم را یکی از موارد مهم در نوسازی بافت فرسوده عنوان کرد و افزود: شهرداری تهران 50 درصد از یارانه سود بانکی را پرداخت می کند و علاوه بر آن بابت ساخت و ساز نیز عوارضی دریافت نمی کند.
وی با اشاره به اینکه قرار بود 50 درصد از هزینه انشعابات آب، برق و گاز توسط شهرداری تهران پرداخت شود، گفت: در حال حاضر شهرداری تهران 100 درصد این هزینه را پرداخت می کند.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی پروژه تجمیع 50 پلاک بافت فرسوده در محله تختی منطقه 12 امروز و همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی(17 دی ماه 1346) در منطقه 12 شهر تهران آغاز شد.
عملیات تجمیع و نوسازی 50 پلاک بافت فرسوده با مساحتی در حدود 2 هزار و 350 مترمربع در قالب 3 پروژه با مشارکت اهالی، بخش خصوصی، شهرداری تهران در محله تختی اجرا می شود.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار :عاطفه نژادسالاری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9353/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.