به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان زندان‌ها ،رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در این مراسم گفت: هدف اصلی از امضای این تفاهم نامه، شناسایی نیازمندان واقعی در بین زندانیان است تا بتوانیم حداقل حمایت معیشتی را برای خانواده های زندانیان فراهم کنیم.
اصغر جهانگیر عنوان کرد: اولویت ‌بندی این تفاهم نامه در حمایت از زندانیان دارای شرایط خاص است که دارای فرزند معلول یا بیمار خاص هستند.
وی ادامه داد: در این رابطه خانواده‌های زندانیانی که هر 2 سرپرست آنها زندانی هستند شناسایی می شوند و کمک های بیشتری به این خانواده ها می شود.
وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به خانواده های زندانیان یک ارزش الهی است، گفت: بخشی از آسیب‌هایی که به این خانواده ها درگیر هستند ناشی از قوانین و سیاست‌های غلط و بحران‌های اقتصادی جامعه است بنابراین همه ما وظیفه داریم در حد توان به این اقشار کمک کنیم.
رییس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بر سوادآموزی زندانیان تاکید کرد و گفت: تمام تلاشمان را در حوزه سوادآموزی زندانیان انجام داده‌ایم، بر این اساس سالانه بین سه تا چهارهزار نفر از زندانیان را تحت پوشش سوادآموزی قرار می دهیم.
وی افزود: بیش از 62 تا 63 درصد این زندانیان متاهل هستند و تنها 39 هزار نفر فاقد فرزند هستند و بقیه حداقل یک فرزند دارند.
اصغر جهانگیر با بیان اینکه معتقدیم که زندانی گناه کرده و مجرم شده است و باید محکومیتش را در چرخه اصلاح و تربیت در زندان سپری کند، گفت: خانواده این زندانیان تقصیر و گناهی متوجه ‌شان نیست و نباید فشار مضاعف به این خانواده وارد شود.
وی افزود: بیش از 75 درصد از خانواده‌های زندانیان در شرایط مالی خوبی قرار ندارند و در مناطق حاشیه‌ای به سر می برند، از این رو جدا شدن سرپرست، فشار مضاعفی را به خانواده زندانیان وارد می‌کند که نیازمند توجه بیشتری است.
وی با اشاره با اینکه 20 درصد خانواده‌های متأهل با ورود سرپرست خانواده به زندان، دچار فروپاشی می شوند، عنوان کرد: مشکلات معیشتی مهمترین مشکلاتی است که در نبود سرپرست خانواده برای آنان ایجاد می‌شود و همین زمینه تکدی‌گری و بزهکاری آنان را فراهم می‌کند.
وی در ادامه افزود: تلاش ما این است که خدمات رسانی بیشتری را به افراد تحت پوشش کمیته امداد که آمار 34 هزار نفری ازسرپرست خانواده در زندان ها را تشکیل می دهد، انجام دهیم.
این تفاهم ‌نامه همکاری روز گذشته( 12 دیماه) بین روسای سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور اصغر جهانگیر و پرویز فتاح در ندامتگاه شهرری امضا شد.
پنج زندان بزرگ کشور در شهرستان ری قرار دارد.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.