به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان تهران با اشاره به اهمیت موضوع کودکان کار و خیابانی، افزود: باید
با شناسایی دقیق کودکان کار و خیابانی(اتباع ایرانی و خارجی)، اسناد هویتی آنها صادر و فرصت فعالیت های اجتماعی از جمله تحصیل برای این قشر فراهم شود.
وی با تاکید بر اجرای دقیق قوانین مرتبط با ساماندهی کودکان کار و خیابانی، اظهار کرد: وجود نقص در قوانین را می توان با همراهی و همکاری مجلس شورای اسلامی رفع کنیم چراکه تاخیر در روند ساماندهی این کودکان غیرقابل پذیرش است.
مقیمی با اشاره به شناسایی 400 کودکان کار و خیابانی در تهران، تصریح کرد: نباید نسبت به موضوع مهم کودکان کار و خیابانی بی توجه باشیم.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت و توان نهادهای مردمی و شهرداری برای حمایت از این کودکان ضروری است، افزود: باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود برای ساماندهی این کودکان و فراهم کردن فرصت زندگی آرام و تحصیل مناسب آنان، استفاده کنیم.
استاندار تهران تاکید کرد: همه مسئولان و نهادهای مسئول باید برای کسب رضایت مردم تلاش کنند و بدانند بسیاری از نارضایتی ها از مسائل به ظاهر کوچک و بی اهمیت ناشی می شود.
کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان تهران امروز - چهارشنبه - به ریاست استاندار و با حضور مسئولان دستگاهها و نهادهای مرتبط به منظور بررسی مسائل بیمه زنان بی سرپرست و ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابانی برگزار شد.
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشار: محسن فتاحی
تهرام 6139**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.