جواد مرتضی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا روند سوادآموزی را اقدامی فراسازمانی دانست و اظهار کرد:براین اساس شورای پشتیبانی سوادآموزی، آذرماه سال جاری به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران تشکیل شد.
وی گفت: استاندار تهران در این شورا، سایر نهادها از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان زندان ها، نیروهای مسلح، ثبت احوال و سازمان آمار را مکلف کرد که هر کدام به سهم خود، در سوادآموزی مشارکت کنند تا نقیصه بی سوادی برخی از هموطنان برطرف شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آمار قابل توجه افراد بی سواد در بعضی از مناطق افزود: به عنوان مثال آموزش و پرورش، از مدارس درخواست کرده که با توجه به اطلاعات دردسترس، زمینه و آمادگی لازم سوادآموزی برای اولیای دانش آموزان که فاقد سواد خواندن و نوشتن هستند، را فراهم کنند.
مرتضی زاده با اعلام آمادگی آموزش و پرورش تهران در برگزاری دوره های سوادآموزی برای زندانیان گفت: در هر نهادی که درخواست برای برگزاری این دوره های آموزشی باشد، آموزش و پرورش همکاری خواهد کرد.
وی با اشاره به ارائه خدمات سوادآموزی آموزش و پرورش به کودکان کار (10 سال به بالا) اظهار کرد: برخی از این کودکان به دلیل شرایط زندگی و نقص مدارک هویتی، از تحصیل بازمانده اند که آموزش و پرورش در مراکز یادگیری محلی در مناطق 4 و 15 و مدارس صبح رویش در مناطق 17 و 12 با همکاری خیرین، خدمات آموزشی را به کودکان کار و بازمانده از تحصیل ارائه می کند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این نهاد آمادگی دارد که در 2 منطقه دیگر تهران مراکز یادگیری محلی را برای این کودکان ایجاد کند.
مرتضی زاده با اشاره به اینکه سوادآموزی تنها یک وظیفه دولتی و حکومتی نیست، خاطرنشان کرد: این امر نیازمند عزم ملی و مشارکت عموم جامعه و نهادهای مختلف است و آموزش و پرورش فقط باید نقش هماهنگ کننده را داشته باشد.
به گفته معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران، 89 هزار نفر در شهر تهران، بی سواد بوده و سواد خواندن و نوشتن ندارند که از این تعداد، 44 هزار نفر زن و 45 هزار نفر مرد بوده و بیشتر هم در مناطق جنوبی و حاشیه ای شهر تهران ساکن هستند.
وی افزود: از مجموع افراد بیسواد شهر تهران، 12 هزار و 400 نفر از ابتدای سال جاری تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.
مرتضی زاده سوادآموزی یکهزار و 800 نفر از اتباع بیگانه را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش تهران در سال جاری عنوان کرد و گفت: ثبت نام این افراد انجام شده و آنان در کنار سایر سوادآموزان در مرحله آموزش و تحصیل هستند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.