به گزارش ایرنا، غلامحسین آرام روز یکشنبه در نشست آمادگی در برابر سوانح و بلایای طبیعی با بیان اینکه وسعت شهر تهران و محدوده خدماتی آن 73 هزار هکتار
است افزود: بیشتر بافت های فرسوده در مناطق 7،8،10،11،12،14،16،17
تهران واقع شده است.
وی همچنین با بیان اینکه 4 هزار و 500 مدرسه در سطح شهر تهران قرار دارد بر ایمن سازی مدارس و آماده سازی آن برای اسکان تهران نشینان در زمان بروز بلایای طبیعی تاکید کرد.
آرام گفت: نهادها و دستگاه های امدادرسانی و خدماتی باید تمهیدات لازم را برای مقابله به موقع با بلایای طبیعی و مدیریت پس از آن داشته باشند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران نیز در این نشست با بیان اینکه 3 هزار و 300 فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی دولتی در تهران داریم افزود: 75 درصد این فضاها در مقابل بلایای طبیعی از جمله زلزله مقاوم و پایدار هستند.
داریوش ورناصری گفت: بناهای آموزشی مقاوم با توجه به آیین نامه 2800 ساخته و یا مقاوم سازی شده اند.
وی گفت: در هر کیلومتر مربع از فضای شهر تهران 3 الی 4 مدرسه ایمن داریم که در زمان های ضروری می توانند میزبان شهروندان باشند.
رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله نیز در این نشست با بیان اینکه زلزله های اخیر تهران خطر زلزله را رفع نکرده و همچنان باید آمادگی مردم و نهادها حفظ شود افزود: باید برای امدادرسانی پس از واقعه نهادهای مردمی را تقویت کنیم چرا که در ساعات اولیه هیچ امدادرسانی بهتر از خود مردم نیست.
محمد کاظم جعفری گفت: مدیریت یکپارچه نهادهای حساس و امدادرسان و هماهنگی مناطق در سرعت خدمت رسانی موثر بوده و آن را تسهیل می کند.
وی با انتقاد از نحوه ساخت و سازها در کوچه ها و معابر باریک مخصوصا در شمال شهر گفت: امداد رسانی به مصدومان حوادثی همچون زلزله دراین قبیل ساختمان ها بسیار سخت بوده و باید برای ساخت این قبیل ساختمان ها تجدید نظر شود.
جعفری گفت: نصب سیستم های هشدار سریع برای اطلاع رسانی لحظاتی قبل از وقوع حوادث طبیعی نیز نیازمند دقت بالای علمی و اجرایی است و در صورتی که این سیستم های دقیق عمل نکند موجب سلب اعتماد مردم می شود.
وی گفت: این سیستم ها بیشتر برای توقف مترو و قطع گاز در مواقع ضروری است تا از گسترش حادثه جلوگیری شود.
نشست آمادگی در برابر سوانح و بلایای طبیعی با حضور نمایندگان نهادهای مختلف امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، آبفا، برق، آتش نشانی، نظام مهندسی، زلزله شناسی، هلال احمر و نهادی مرتبط دیگر با هدف ارزیابی و بررسی عملکردها و میزان آمادگی نهادها به ریاست غلامحسین آرام معاون عمرانی فرماندار تهران برگزار شد.
نمایندگان آبفا، مخابرات، شرکت نفت و توزیع سوخت، برق و نظام مهندسی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از میزان آمادگی نهادهای متبوع خود و اقدامات انجام شده ارائه کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.