سعید شیرازی روز یکشنببه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ و ارتقای محیط زیست، کاشت این تعداد نهال در جنوب تهران که طبق شاخص های آلودگی هوا به عنوان آلوده ترین منطقه در تهران محسوب می شود، آغاز شده است و تا 2 ماه اخیر ادامه دارد.
وی فصل درختکاری را فرصت مناسبی برای توسعه فضاهای سبز شهری برشمرد و افزود: بخشی از توسعه فضای سبز شهری به داخل محدوده منازل، مدارس، ادارات و مجتمع های مسکونی مربوط می شود که بابت این مسئله، نیازمند مشارکت شهروندان هستیم.
وی با اشاره به اینکه تمامی اقدامات در طرح درختکاری رایگان است، گفت: شهروندان از طریق سامانه 137 و یا تماس با مرکز تحقیقات و آموزش و مشاوره فضای سبز می توانند برای دریافت نهال و اعزام تیم های کاشت نهال درخواست دهند تا با مراجعه کارشناسان مرکز به منازل شهروندان همزمان با عملیات کاشت نهال ، آموزش و توزیع بروشور های آموزشی در جهت مراقبت از درختان انجام شود.
شیرازی ادامه داد: نهال های سه ساله و مثمر نظیر سیب، آلو، گیلاس و خرمالو برای کاشت در منازل شهروندان در نظر گرفته شده است تا علاوه بر مقاوم بودن، شهروندان بتوانند در سال آینده از میوه های آن بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش فضای سبز شهری نیز از گونه های پسته وحشی، کاج مشهد، بلوط، گز، سرو کوهی، اکالیپتوس، زبان گنجشک، بید مجنون، سنجد، زیتون، عناب استفاده می شود که با اقلیم منطقه کاملا سازگاری دارند.
معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 یادآور شد: مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 20 در بزرگراه شهید کریمی بوستان فجر واقع شده است و شهروندان برای بهره مندی از خدمات مشاوره این مرکز می توانند با شماره 96029549 تماس بگیرند.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.