به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی باغ کتاب؛ حجت الاسلام رضا غلامی در حاشیه نخستین مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مسجد کودک باغ کتاب تهران و بازدید از این مجموعه اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصحاب فرهنگ این است که باغ کتاب به پایگاه یک جناح سیاسی خاص در شهرداری تهران تبدیل شود که انتظار می رود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این دغدغه را رفع کند.
وی گفت: سیاسی شدن فرهنگ در تهران با مردم سالاری دینی منافات دارد و همه باید تلاش کنند این مجموعه از اسارت اصحاب سیاست خارج شود و واگذاری مدیریت باغ کتاب به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از چنین منطقی تبعیت می کند.
حجت الاسلام غلامی با اشاره به مسجد باغ کتاب تهران افزود: این مسجد از لحاظ معماری یک نوآوری به شمار می رود و در عرصه مساجد ویژه کودک در نوع خود کم نظیر است.
دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: برنامه هایی که در این مسجد برای جشن تکلیف پیش بینی و اجرا می شود برنامه های خلاقانه و مفیدی است و جای خالی آنها حس می شد.
وی، باغ کتاب تهران را یکی از کانون های پیشرو در عرصه کتاب دانست و افزود: باغ کتاب مجموعه ای منحصر به فرد در جنوب غرب آسیا محسوب می شود و به طور حتم در اشاعه فرهنگ کتابخوانی و رونق صنعت نشر در ایران و حتی کشورهای همسایه نقش ممتازی دارد.
حجت الاسلام غلامی گفت: باغ کتاب نه تنها رقیب بازار کتاب به ویژه در تهران نیست بلکه توانسته ظرفیت های تازه ای را برای گسترش بازار کتاب خلق و به بهبود کسب و کار در این عرصه کمک کند.
دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: به عنوان یک عضو کوچک جامعه نشر کشور، امیدوارم این مجموعه بتواند ظرفیت های خودش را به نحو خوبی بروز و ظهور دهد و به الگویی برای معرفی و عرضه کتاب های مفید و سازنده مردم تبدیل شود.
وی، پردیس سینمایی باغ کتاب را یکی از مزایای این مجموعه دانست و اظهار کرد: معتقدم این بخش ها باید به طور یک پارچه توسط باغ کتاب مدیریت شوند و این امکانات در درجه اول در خدمت کتاب و نشر کتاب قرار گیرد و پس از آن به اماکنی برای عرضه آثار سالم و متعالی تبدیل شود.
سیدمجید حسینی مدیرعامل باغ کتاب تهران در این مراسم، مسجد کودک را مکانی برای اشاعه فرهنگ دینی برای کودکان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: ترکیب رنگ های جذاب یکی از تفاوت های این مسجد با مساجد دیگر است که برای کودکان، نوجوانان و خانواده ها جذابیت بسیار زیادی دارد.
حسینی با اشاره به اینکه مسجد کودک با مساحت 600 متر مربع روزانه می تواند پذیرای 2هزار دانش آموز برای برگزاری جشن تکلیف باشد، گفت: ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در کودکان و نوجوانان یکی از اقدامات فرهنگی مهم است که باید برای آن برنامه ریزی شود.
نخستین مراسم جشن تکلیف در مسجد کودک باغ کتاب تهران روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب، سیدمجید حسینی مدیر عامل باغ کتاب، اولیا، مربیان و دانش آموزان مدرسه دخترانه ستوده برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.