سید احمد صفوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون 647 هکتار فضای سبز در تملک این شهرداری است که با بهره برداری از طرح های در حال اجرا، این سرانه از 18 متر مربع به 20 مترمربع افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: یکهزار و 781 هکتار فضای مستعد جنگل کاری در خارج از محدوده این شهرستان وجود دارد، افزود: مدیریت شهری این منطقه آمادگی لازم را برای تبدیل اراضی ملی و اوقافی به پهنه های جنگل کاری با لحاظ روش های آبیاری نوین را دارد و در صورت جنگل کاری این محدوده ها، کمربند فضای سبز حریم شهر تهران تقویت خواهد شد.
وی به احداث 60 هکتار بوستان و فضای سبز طی 2 سال گذشته از سوی مدیریت شهری این منطقه اشاره کرد و گفت: 32 هکتار آن به بهره برداری رسیده است و 28 هکتار آن نیز در قالب بوستان های جدید در دست احداث است.
صفوی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 20 در حال حاضر دارای 177 بوستان با مساحتی بالغ بر 190 هکتار است، یادآور شد: 22 هکتار بوستان تخصصی با عناوین دوستدار کودک، بانوان و شهر بازی در حال اجرا است که جزء طرح های فرامنطقه ای محسوب می شود.
شهردار منطقه 20 یادآور شد: در این پارک ها انواع گونه‌های درختان شهر با توجه به سازگاری اقلیم شهرری کاشته شده که بیشتر شامل ناروند، ایلان، چنار، صنوبر، سرو و اقاقیا هستند.
وی ادامه داد: امسال نیز طبق روال سال گذشته، کاشت 100 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر را در دستور کار داریم که همزمان با فصل درختکاری و با جلب مشارکت شهروندان و فعالان اجتماعی به اجرا می رسد.
شهردار منطقه 20 توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری را در ارتقای کیفیت محیط زیست مهم برشمرد و گفت: شهرداری منطقه 20 طرح های تحقیقاتی و پژوهشی خوبی در این زمینه انجام داده است که استفاده از این نتایج در برنامه های توسعه ای اثرگذار خواهد بود.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
6003
انتشاردهنده: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.