اسماعیل نعمت زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون سرانه فضای سبز کهریزک در حدود 24 متر مربع است که در صورت انجام طرح های مطالعاتی اولیه و ساخت بوستان، این سرانه با رشد چشمگیری مواجهه خواهد بود.
وی تصریح کرد: این طرح هم اکنون درمراحل اولیه مطالعه قرار دارد که با اجرای آن درآینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: محله قلعه شیخ بواسطه همجواری با آسایشگاه خیریه سالمندان و آستان امامزادگان ابراهیم و اسماعیل(ع) در تمامی ایام سال محل تردد زائران واهالی شهر تهران است به همین منظور در راستای توسعه سرانه فضای سبز شهر وافزایش امکانات رفاهی و خدماتی به شهروندان ساخت اولین بوستان جامع و چند منظوره شهر کهریزک قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: باتوجه به افزایش سطح مطالبات شهروندان، تمامی امکانات و تجهیزات پیش بینی شده در بوستان قلعه شیخ، مدرن و مطابق با استانداردهای جدید است و به گونه ای طراحی خواهد شد که تمامی سنین بتوانند از امکانات بوستان استفاده کنند.
وی اظهار کرد: باتوجه به کاهش مخاطبان بوستان ها در فصل های سرد سال، بخش قابل توجهی از بوستان جدید سرپوشیده و دارای امکانات ورزشی و تفریحی برای تمامی فصول سال است.
نعمت زاده خاطرنشان کرد: درحال حاضر با تغییر کارکرد شهرداری ها از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی، علاوه بر خدمات رسانی و رسیدگی به اوضاع فیزیکی شهر، تلطیف فضای عمومی شهر و بهبود شرایط روانی شهروندان نیزدر دستور کار مدیریت شهر قرار دارد.
وی عنوان کرد: دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم با ساخت بوستان 2 و نیم هکتاری شهر و تجهیز آن به وسایل بازی کودکان، امکانات ورزشی و تفریحی برای بزرگسالان، پاتوق مناسبی برای همه اعضای خانواده فراهم کنیم.
بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله 13 کیلومتری شهرستان ری واقع شده است که آسایشگاه کهریزک هم اکنون در 420 هزار مترمربع مساحت و ظرفیت بستری هزار و 750 نفر مددجو در این بخش قرار دارد.
6003
انتشاردهندده: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.