به گزارش ایرنا زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران روز دوشنبه همزمان با میلاد مسیح، به کلیسای گئورگ مقدس رفت تا با شرکت در جشن شهروندان مسیحی، پیام شهردار تهران را به ایشان رسانده و برای همکاری و حفظ میراث تاریخی و فرهنگی اظهار آمادگی کند.
سبو سرکیسیان، در سخنان خود در این دیدار به تفکرات جدید شواری پنجم اشاره کرد و سلام خود را به شورا و آقای نجفی شهردار تهران رساند.
وی گفت: ما تا هفته آینده باید تولد عیسی مسیح را جشن بگیریم و این در حالی است که بیت اللحم محل تولد مسیح در ناآرامی است؛ متاسفانه امروزه ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ایادی او بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل شناخته اند؛ امری غیرقابل پذیرش که سبب ناامنی در جهان شده است.
وی افزود: این عمل نه تنها عملی بر علیه فلسطین که عملی بر علیه انسان و مسیحیت به ویژه مسیحیان است به این دلیل که برای ما مسیحیان حکومتی به نام اسرائیل وجود ندارد.
سرکیسیان با بیان اینکه با ظهور ابدی عیسی مسیح، اسرائیل از موجودیت ساقط شد، اظهار کرد: چند روز پیش یکی از مقامات عربستان سعودی اعلام کرد که از دیرباز بیت المقدس پایتخت اسرائیل بوده و این نادانی او را می رساند.
وی عنوان کرد: تا ظهورعیسی مسیح بیت المقدس پایتخت یهودی فلسطینی بود اما وقتی یهود عیسی مسیح را به عنوان منجی قبول نکردند، دیگر ملتی به نام اسرائیل وجود نداشت و از آن به بعد بیت المقدس پایتخت فلسطین است و این امری مهم برای ما است.
اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: این مساله ای نیست که تنها مسلمانان در مورد آن شکایت کنند بلکه همه مسیحیانی که به تعلیمات حضرت مسیح باور دارند، نسبت به این امر معترضند. با این حال برخی کشورهای اسلامی طرف ترامپ هستند.
وی تاکید کرد: در این ایام خجسته وظیفه داریم که برای ملت فلسطین و همه دنیا دعا کنم تا آرامش و صلح برای آن ها برقرار شود.
وی خاطر نشان کرد: ما همیشه برای ایران که مرکز صلح و آرامش در منطقه است و قدرتمند عمل می کند، دعا می کنیم تا همیشه در صلح و آرامش باقی بماند.
وی یادآور شد: امروز مراسم شماسان در این کلیسا برقرار می شد و بخت شامل حال ما شد که در خدمت شما باشیم.
وی عنوان کرد: طبق سنت کلیسای ارتودوکس ارمنی تولد عیسی مسیح 6 ژانویه است و همه این روز را جشن می گرفتند؛ از قرن چهارم به بعد، پاپ روم این تولد را به 25 دسامبر انتقال داد و هرچند رم مسیحیت را به عنوان دین رسمی پذیرفته بود اما عید قدیمی را هنوز جشن می گرفت.
اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: تاریخ اعیاد آن قدر مهم نیست؛ همین مساله در اسلام هم وجود دارد که هفته وحدت میان تشیع و اهل سنت برقرار شده؛ این ها تفاوت های اساسی نیستند. همه این اعیاد فرصتی هست که دور هم جمع شده و برای یکدیگر دعا کنیم و دست دعا بلند می کنیم برای صلح جهانی.

*زهرا نژادبهرام: آن چه مهم است این است که ایران باید بماند
عضو شورای اسلامی تهران، ری و تجریش هم در سخنانی اعلام کرد که ما افتخار می کنیم در کشوری زندگی می کنیم که همه ادیان در آن وجود دارند و افتخار می کنیم کشورمان ایران در طول تاریخ میزبان ادیان و مذاهب گوناگون است و همیشه روابط سالم، دوستانه و نزدیک میان ایرانی ها فارغ از دین و مذهبشان وجود داشته، افتخار می کنیم که در جمهوری اسلامی ایران، همچنان ارتباط بین همشهران ایرانی فارغ از دین و مذهبشان برقرار است.
نژادبهرام گفت: خوشحالیم که رویکرد مثبت شما را نسبت به موضوع فلسطین و بیت المقدس شنیدیم و این نشان می دهد که فارغ از دین و مذهب، بیشتر رویکردهای سیاسی است که منجر به این شده که نقطه ای که می تواند منجر به اتحاد مذاهب باشد تبدیل به نقطه ای شده که با رفتارهای سیاسی مانع پیوندهای انسانی شود و اتفاقات سیاسی که جای رویکردهای انسانی را گرفته اند آینده خوبی را برای بشریت به تصویر نمی کشند؛ من امروز که خدمت شما رسیدم از سوی جناب آقای شهردار پیام آور تبریک و تهنیت مسئولین شهری هستم و خوشحالم که با حضور اهالی کلیسا می توانیم در جشن ان ها شرکت کنیم.
وی تاکید کرد: آن چه مهم است این است که ایران باید بماند و امن و سالم و پررونق بماند؛ فارغ از دین.
وی گفت: این کشوری است که در آن بزرگ شده ایم و برای حفظ مرزهایش تا آخرین قطره خون ایستاده ایم؛ شهدای ادیان غیر اسلام، گواه این امر هستند.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.