به گزارش ایرنا، محمد خدادی روز دوشنبه در جریان بازدید از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: اطلاع رسانی صریح، سریع و شفاف در هنگام وقوع بلایای طبیعی به طور قطع مانع از بروز اغتشاش و اختلال در روند ارائه اطلاعات به مردم خواهد شد.
مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: مردم باید پیش از وقوع زلزله یا سایر سوانح طبیعی با مفاهیم علمی و دقیق مخاطرات طبیعی و راه های پیشگیری و آمادگی در برابر سوانح آشنا شوند.
وی گفت: رسانه های جمعی به ویژه رسانه های رسمی در کنار شیوه های جدید اطلاع رسانی در فضای مجازی، مسیر این آگاه سازی به شمار می آیند.
خدادی تاکید گرد: آگاه سازی و قرائت سازی از زلزله تهران به منظور مشارکت در نحوه مقابله با بحران با ترساندن مردم متفاوت است.
به گفته وی، بجای ترساندن مردم از حادثه زلزله، باید اطلاع رسانی هدفمندی را برای «مشارکت و نقش پذیری مردم و مسئولان در مسیر مقابله با بحران» انجام دهیم.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در عین حال باید به موضوعاتی همچون اجماع مسئولان نسبت به اهمیت مقوله زلزله، تربیت خبرنگاران بحران، ایجاد شبکه پیامکی بحران، برگزاری مانورهای اطلاع رسانی، ترسیم سیاست های خبررسانی بحران و تولید محتوا در این حوزه توجه شود.
خدادی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی آمادگی لازم برای همکاری با ستاد مدیریت بحران در راستای آموزش و تربیت خبرنگاران بحران، تولید و انتشار محتوای خبری با هدف آگاهی بخشی درست به مردم ، انجام افکارسنجی و پیمایش افکار عمومی و آموزش شهروندان در بحث بحران را دارد.
احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این دیدار گفت: زلزله اخیر تهران فرصتی فراهم آورد تا لزوم توجه به زمین لرزه به عنوان دغدغه ملی و عمده مخاطره طبیعی پایتخت به مسئولان و مردم گوشزد شود.
وی افزود: از فرصت پیش آمده باید به نحو مطلوب برای تقویت تمامی زیرساخت ها از جمله زیرساخت اطلاع رسانی و هشدار قبل، حین و پس از بحران بهره برداری شود.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: اطلاع رسانی به مردم در زمان بحران باید از کانال های معتبر و با حداکثر صحت و اطمینان انجام شود و انتشار شایعه و اخبار کذب زیان های حادثه را دو چندان می کند.
به گزارش ایرنا، محمد خدادی مدیرعامل و یزدان حقی معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه جمعی از مدیران این سازمان امروز - دوشنبه - ضمن دیدار و گفت وگو با رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران این سازمان دیدن کردند.
زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتر ساعت 23:27دقیقه چهارشنبه شب(29آذرماه) تهران را لرزاند.
کانون این زلزله در مرز استان تهران و البرز، 3 کیلومتری ملارد(استان تهران) و هفت کیلومتری مشکین دشت(استان البرز) بود.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.