به گزارش ایرنا ، حمیدرضا کرمانشاهی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین گفت : شهرستان ورامین بر روی گسل زلزله واقع شده است و این امر لزوم توجه به ساخت و سازهای اصولی ، حفظ آمادگی در مقابله با این حادثه طبیعی و آموزش های لازم به شهروندان را ایجاب می کد.
وی افزود: با توجه به این که سد ماملو با حجم ذخیره 250 میلیون مترمکعب آب در شمال ورامین بر روی رودخانه جاجرود احداث شده است ، در هنگام بروز زلزله و شکستگی احتمالی آن ، سیل می تواند تهدیدی جدی برای امنیت شهرستان ورامین تلقی شود .
وی بیان کرد: مسئولان باید از پر کردن مسیرهای قدیمی رودخانه جاجرود خودداری کنند تا در صورت بروز این حادثه ، میزان خرابی کمتری به مسیر سیل وارد شود.
کرمانشاهی گفت : زلزله حادثه ای طبیعی است که البته قابل پیش بینی نبودن آن نباید به عدم آمادگی مردم و مسئولان منجر شود ، همه افراد وظیفه دارند تا پیش از بروز این حادثه اصول ایمنی را رعایت کنند ، آموزش های لازم برای مقابله با زلزله را فرا گیرند و تا شعار جمعیت هلال احمر مبنی بر هر خانواده یک امدادگر محقق شود.
وی گفت : از ابتدای امسال تا کنون ، جمعیت هلال احمر ورامین به منظور آموزش شهروندان با حضور در درب منازل ، آموزش های لازم مقابله با زلزله را به 3 هزار خانواده ارائه کرده است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین با اشاره به وقوع زلزله چهارشنبه شب استان تهران گفت : هر چند که این حادثه خسارتی در پی نداشت و استان از حالت قرمز خارج شده ولی باید هوشیار بود که بروز زلزله هیچ گاه قابل پیش بینی نیست و تنها راه کاهش میزان تلفات در این حادثه ، حفظ آمادگی است.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتر ساعت 23:27 دقیقه چهارشنبه شب(29 آذرماه) درعمق 7 کیلومتری زمین در مرز استان تهران و البرز رخ داد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.