به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد 6 با بیان اینکه این طرح از نیمه شب روز جمعه گذشته در تهران آغاز شده است، اظهار کرد: ظرف 48 ساعت گذشته با تلاش مجموعه پلیس و تمامی کلانتری‌ها و با هماهنگی مراجع قضایی 287 مخفیگاه و پاتوق سارقان و مالخران با کار اطلاعاتی و شناسایی مورد هجوم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه 12 باند سارق طی عملیات 48 ساعت گذشته منهدم شد، افزود: در این عملیات 487 سارق و مال‌خر دستگیر و 119 خودرو، 83 موتورسیکلت، 103 دستگاه دوچرخه کشف و ضبط شده‌ است.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه همچنین در این عملیات 12 قبضه سلاح گرم که در جرائم مسلحانه مورد استفاده قرار می‌گرفت، کشف و ضبط شده است، عنوان کرد: ارزش تقریبی اموال کشف شده حدود 8 میلیارد تومان است.

*دستگیری 296 خرده‌فروش مواد مخدر
سردار رحیمی با بیان اینکه در طرح رعد 6 برخورد با خرده فروشان به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار گرفته است، گفت: ماموران موفق شدند طی مدت یاد شده 296 خرده‌فروش مواد مخدر را دستگیر کنند که در این بین یک باند اصلی نیز شناسایی و منهدم شد.
به گفته رئیس پلیس پایتخت مجموعاً 146 کیلوگرم مواد مخدر از این افراد کشف و ضبط شد.

* کشف 7 میلیارد تومان کالای قاچاق
سردار رحیمی با اشاره به برخورد پلیس با قاچاقچیان کالا از کشف 7 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق خبر داد.
وی با بیان اینکه طرح بعدی رعد از بزودی آغاز خواهد شد،‌ تصریح کرد: پلیس به قاچاقچیان، ‌سارقان و مالخران اجازه تحرک و آرامش نمی‌دهد و خرده‌فروشان و عمده‌فروشان مواد مخدر نیز مورد برخورد قاطع پلیس قرار می‌گیرند.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که میزان تجهیزات و بودجه جاری پلیس برای اجرای این طرح‌ها افزایشی داشته است یا خیر، عنوان کرد:‌ هزینه اجرای این طرح‌ها اخلاص و فداکاری و جانفشانی ماموران است آنها بیش از حد تلاش و کار اطلاعاتی می‌کنند و برای کشف مجرمین بین کلانتری‌ها رقابت وجود دارد.
وی با بیان اینکه بودجه پلیس هیچ افزایشی نداشته و تجهیزات جدیدی وارد نشده است، گفت:‌ طرح‌ها با همان امکانات قبلی در حال اجراست.

* کاهش وقوع جرائم در پایتخت
سردار رحیمی با اشاره به کاهش وقوع جرائم در پایتخت عنوان کرد:‌ زمانی که وارد پلیس پایتخت شدم وقوع جرائم نسبت به مدت مشابه 6 درصد افزایش داشت که خوشبختانه امروز این میزان به یک درصد کاهش پیدا کرده است همچنین میزان کشفیات از 61 درصد به 70 درصد رسیده است.

* افزایش توان تیراندازی ماموران پلیس تهران
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طی یک ماه گذشته با حرکتی جهادی برای ارتقاء توان ماموران در بالا بردن نمره تیراندازی تلاش کردیم، گفت:‌ هم اکنون میانگین نمره کسب شده از سوی ماموران پلیس تهران 10 است و توان آنها در تیراندازی افزایش پیدا کرده است.
به گفته رئیس پلیس پایتخت ماموران روزانه سلاح به دست می‌گیرند و به صورت آزمایشی و رسمی تیراندازی می‌کنند.
وی با اشاره به خرید 500 سلاح مدرن آزمایشی عنوان کرد:‌ این سلاح‌ها در اختیار ماموران یگان ویژه و پلیس‌های پیشگیری و آگاهی قرار گرفته است. همچنین آخرین مدل سلاح‌های بادی و تپانچه برای تمرین‌های نمایشی در اختیار آنها قرار دارد.

* دستگیری 9 اراذل و اوباش در منطقه خاک‌سفید
سردار رحیمی با اشاره به دستگیر اوباشی که روی برخی از خودروها اقدام به اسیدپاشی می‌کردند، گفت: این اوباش تماماً دستگیر شدند و اخیراً 9 نفر در منطقه خاک‌سفید تهرانپارس مرتبط با همین جرم دستگیر شده‌اند.
وی انگیزه این افراد را درگیری‌های گروهی و شخصی عنوان کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.