حسن خلیل آبادی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 35 اثر تاریخی در ری وجود دارد که تعداد زیادی از این بناها به صورت علمی و فنی به آنها رسیدگی نشده است.
وی اظهار کرد: تنها چند بنا از جمله برج طغرل و چشمه علی وضعیت بهتری نسبت به سایر بناها دارند که می طلبد برای مرمت و معرفی این جاذبه ها برای گردشگران اقدامات اساسی انجام شود.
به گفته این عضو شورای شهر، ری دارای قدمتی بیش از 8 هزار ساله بوده که طی سالیان متمادی نسبت به منطقه 12 تهران کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی همچنین به وضعیت کاهش دبی آب چشمه علی اشاره کرد و افزود: در مطالعات و بررسی کارشناسان سازمان زمین شناسی، دلیل اصلی کاهش آب چشمه تاریخی را مربوط به حفر خط مترو ندانسته بلکه کاهش نذورات آسمانی را عامل اصلی کاهش دبی آب چشمه علی عنوان کرد.
خلیل آبادی همچنین از تهیه طرح کلی برای حفاظت بیشتر از بناهای میراثی و واجد ارزش پایتخت خبرداد و گفت: در حال حاضر مقدمات این طرح توسط کارشناسان میراث، شورا و شهرداری در حال بررسی بوده و پس از جمع بندی نهایی توسط کمیسیون فرهنگی در صحن علنی شورا مطرح می شود.
رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی تهران ادامه داد: طبق آخرین گزارش ها، 360 اثر ثبتی در مناطق 22گانه شهر تهران وجود دارد.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.