احمد صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بلافاصله پس از زلزله 5.2 ریشتری که علاوه بر استان البرز در استانهان تهران، قم ، گیلان و قزوین نیز احساس شد ستاد مدیریت بحران شهر تهران با حضور اعضای کارگروه های 14 گانه، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور و جمعی از مدیران شهری تشکیل شد.
وی اظهار کرد: گزارش های اولیه سازمان های مختلف حاکی از آن بود که این زلزله خسارتی در تهران نداشته است.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به پیامدهای روانی و ترس ناشی از زلزله به مصوبه ستاد بحران مبنی بر حضور مردم در اماکن امن اشاره کرد و گفت: در این مصوبه تاکید شد مردم از کوله زلزله که حاوی کمک های اولیه، آب، مقداری موادغذایی، رادیو و بعضی نیازهای اولیه است، برخوردار باشند.
وی با اشاره به اینکه شب گذشته سوله های بحران برای حضور مردم باز بوده خاطرنشان کرد: براساس گزارش های دریافتی حضور زیادی در سوله های بحران دیده نشد و مردم در بوستان ها، فضای باز و مکان هایی که احساس امنیت بیشتری داشتند حضور پیدا کردند.
صادقی یادآور شد: در حال حاضر تمامی سازمان های خدماتی و امدادی در آماده باش کامل به سر می برند.
براین اساس، زمین لرزه ای به بزرگی 5،2 ریشتر ساعت 23،27 دقیقه چهارشنبه شب(29 آذرماه) درعمق 7 کیلومتری زمین رخ داده مرزاستان تهران و البرز در3 کیلومتری ملارد تهران و هفت کیلومتری مشکین دشت استان البرز و9 کیلومتری شهریاررخ داد.
براین اساس با تشکیل جلسه ستاد بحران به ریاست استاندار تهران نیز تمامی ادارات ومراکز دولتی به جز دستگاه های خدمات رسان امروزپنج شنبه ٣٠آذر تعطیل اعلام شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهران//7247/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.