به گزارش ایرنا، اصغر کرمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری افزود: اصلاح و مرمت شبکه آب آشامیدنی فرسوده شهری، عملیاتی مستمر است و باتوجه به اعتبارات تخصیصی اجرا می شود.
وی عنوان کرد: در طی این مدت 24 حلقه چاه آب آشامیدنی تجهیز شده است، همچنین مخزن پنج هزار مترمربعی قیامدشت نیز در مدار بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: مخزن دوم باقرشهر با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال تکمیل شدن است و علاوه بر آن تصفیه خانه باقر شهر و کهریزک نیز در مدار قرار گرفتند.
وی ارائه آب با کیفیت و ساماندهی فاضلاب شهری را از مهمترین فعالیت های این شرکت بیان کرد و افزود: تخصیص آب شهرری از سد ماملو از طرح های کم سابقه ای بوده است که در این شهرستان اجرا شده است و هم اکنون مردم این شهر از آب با کیفیت بهره مند هستند.
وی افزود: بخش های خاورشهر و قیامدشت نیز از آب این سد برداشت می کنند.
وی ادامه داد: شهرستان کهریزک که همه ساله با نوسانات آب مواجهه بوده است در تابستان گذشته با کمترین نوسان مواجهه بود این درحالی است که شهرهای مجاور در تابستان بالای 10 ساعت قطعی آب را داشته اند.
وی از فعالیت 24 دستگاه پالایشگر آنلاین در این شهرستان خبر داد و گفت: با فعالیت این دستگاه ها یک پایش دائم و آنلاین در این شهرستان انجام می شود که تمامی مشکلات را بصورت مستمر به کارشناسان ارسال می کنند و در اسرع وقت رسیدگی می شود.
شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری منطقه ای به وسعت حدود 138 کیلومتر مربع شامل 80 کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یک میلیون و688 هزار نفر را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.
تعداد مشترکان آبفای منطقه 244 هزار و 500 مشترک است و تعداد مشترکان فاضلاب 180 هزار مشترک است. همچنین یکهزارو 700 کیلومتر طول خطوط شبکه توزیع آب 192 کیلومتر طول خطوط انتقال و 10 هزارو 50 کیلومتر طول خطوط فاضلاب دارد.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.