به گزارش ایرنا، احمد مسجدجامعی روز یکشنبه در سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: براساس آمارهای موجود این جمعیت ساکن شامل 1.5 میلیون نفر در بافت فرسوده و 2.7 میلیون نفر در بافت ناپایدار شهر تهران هستند.
وی با اشاره به گزارش رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص بافت های فرسوده و ناپایدار پایتخت، اظهار کرد: شهر تهران 8 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از این جمعیت معادل 4 میلیون و 200 هزار نفر در بافت ناپایدار و فرسوده سکونت دارند.
مسجدجامعی تاکید کرد: نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهر تهران باید به صورت ویژه در اولویت کارهای مدیریت شهری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه ارائه مشوق و تسهیلات بانکی برای مشارکت مردم در بازسازی بافت های فرسوده ضروری است، افزود: همراهی و همکاری دولت با مدیریت شهری برای انجام این کار در بخش تامین اعتبارات و پرداخت تسهیلات موردنیاز، بسیار لازم و ضروری است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه توجه به طرح جامع و تفصیلی شهر در روند ساخت و سازها بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: حدود یک هزار ساختمان بلندمرتبه شهر تهران بر روی گسل های زلزله احداث شده است.
وی با بیان اینکه در بسیاری از محلات شهر تهران مدرسه وجود ندارد، افزود: 30 درصد ترافیک معابر شهر تهران در زمان بازگشایی مدارس ناشی از همین امر و دیگر مشکلات حوزه شهرسازی است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار کرد: بخشی از بافت تاریخی شهر تهران در مناطق 1، 2، 7 و 11 قرار دارد و برهمین اساس برنامه ریزی های این بخش باید با محوریت حفظ و نگهداری میراث تاریخی شهر انجام شود.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7247**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.