به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، مجتمع آموزشی دخترانه ناشنوایان نظام مافی این نمایشگاه را که از 40 اثر نقاشی آبرنگ هشت دختر دانش‌آموز سال سوم دبیرستان رشته گرافیک این مجتمع تشکیل شده طی روزهای 25 تا 29 آذرماه جاری برپا می کند.
این آثار با موضوع طبیعت و طبیعت بی‌جان حاصل هنرنمایی دانش‌‌آموزانی است که دوره 45 روزه کارورزی خود را زیر نظر مربیان تابستان امسال در این مجتمع گذرانده‌اند.
هدف از دوره کارورزی در این مقطع تحصیلی آشنایی دانش آموزان با یک هنر یا مهارت است تا در آینده ضمن اشتغال به کسب درآمد نیز بپردازند.
دانش‌آموزان هنرمند این مدرسه طی سال‌های اخیر موفقیت‌های بسیار و رتبه‌های خوبی را در عرصه‌های هنری کسب کرده‌اند.
همچنین سال گذشته نیز آثار آنان در آیین افتتاح خط متروی ولی‌عصر(عج) تهران به نمایش گذاشته شد.
بر اساس این گزارش، نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ دانش‌آموزان ناشنوا همه روزه ساعت 8 تا 20 با نمایش 40 تابلو در اندازه‌ 90 در 70 سانتی‌متر پذیرای بازدید‌کنندگان و علاقه‌مندان به هنر نقاشی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران است.
به گزارش ایرنا، 5هزار و 600 دانش آموز با نیازهای ویژه در هفت گروه آسیب دیده بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی- حرکتی، اتیسم، چند معلولیتی و اختلالات یادگیری در 57 مدرسه و مرکز در شهر تهران تحصیل می کنند.
حدود 900 دانش آموز با نیاز ویژه در گروه های ناشنوا، نیمه شنوا، نابینا، نیمه بینا و جسمی حرکتی نیز به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.