به گزارش روزشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران علی خلیلی با اعلام این خبر افزود: طرح جنگلانه برای اولین بار با حضور اهالی، جوامع محلی و سازمان های غیر دولتی در مساحتی حدود 10هکتار به مرحله اجرا درآمد.
وی اظهار داشت: این طرح، مشارکتی خودجوش است که با همکاری سازمان های غیر دولتی و با اهداف شناخت و حمایت از گونه های گیاهی و بومی و آشنائی با روش کاشت آنها و معرفی نقش مردم و جوامع محلی در احیاء آنها و کمک به تقویت پوشش گیاهی و تقویت و ترمیم پوشش خاک در راستای توسعه پایدار فعالیت های طبیعت محور اجرا می شود.
خلیلی تصریح کرد: در اجرای این طرح علاوه بر همکاری اهالی، جوامع محلی و دوستداران طبیعت، انجمن های زیست محیطی، انجمن رفتگران طبیعت، مدرسه طبیعت و سایر سازمان های مردم نهاد مشارکت فعال داشتند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند تأکید کرد: در این برنامه همیاران و دوستداران طبیعت نسبت به کاشت بذر و نهال گونه های زرشک، بادام اسکوپاریا، بنه ، زالزالک، داغداغان، توت، ارغوان و ... اقدام کردند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.