محمد حسین مقیمی عصر پنج شنبه با حضور در محل کانون های پسماند های جنوب تهران در شهرری به خبرنگار ایرنا افزود: جنوب تهران علاوه بر اینکه دارای صنایع زیادی است؛ پسماندهای زیادی هم به این مناطق سرازیر می شود و رودخانه های شمال تهران نیز با ورود به این منطقه بر مشکلات زیست محیطی این منطقه افزوده اند.
وی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان برنامه های خوبی را در این زمینه در دست اجرا دارد که تصفیه خانه بزرگ آب و فاضلاب جنوب تهران از جمله مهمترین این طرح ها است.
وی خاطرنشان کرد: فاز نخست این تصفیه خانه راه اندازی شده است و فاز دوم آن نیز در آینده نزدیک اجرا می شود.
استاندار تهران عنوان کرد: تعدادی از واحدهای دامداری و کشاورزی این منطقه نیز مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا اقدامات و قوانین زیست محیطی را به خوبی اجرا کنند و به موقع عملیاتی کنند و با کاشت درخت بوی نامطبوع منطقه را از بین ببرند.
وی ادامه داد: سازمان محیط زیست، مسائل زیست محیطی جنوب تهران را به طور جدی دنبال خواهد کرد و تمامی فرمانداران استان نیز مسئول شده اند تا اقدامات مستمر را در این زمینه انجام دهند.
وی گفت: شهرداری تهران نیز سعی دارد تا با اجرای طرح تفکیک پسماند زباله در مبدا از آلودگی های جنوب تهران بکاهد که با اجرای این طرح 25 درصد از از پسماندهایی که به جنوب شهر سرازیر می شود، کاهش پیدا می کند.
** توسعه فضای سبز از اولویت های دولت در استان تهران است
استاندار تهران در ادامه گفت: از هم اکنون جلسات مربوط به درختکاری در استانداری تهران برگزار می شود و تمامی ارگان ها مسئول شده اند تا در افزایش فضای سبز اهتمام بیشتری را داشته باشند.
محمد حسن مقیمی گفت: شهرستان های استان تهران بایستی در توسعه فضای سبز به سطح طرح های جامع و هادی برسند.
وی با اشاره با اینکه میانگین فضای سبز یرای هر شهروند 15 متر است، افزود: برخی از شهرستان های استان تهران به این سرانه رسیده اند و برخی نیز که به این سطح از میانگین نرسیده اند سعی می کنیم با توسعه فضای سبز به شرایط مطلوبی دست یابند.
وی اظهار کرد: اجرای کمربند فضای سبز نیز از اولویت های دیگر دولت در شهر تهران محسوب می شود که سازمان جنگل ها و مراتع و شهرداری به عنوان متولی این امر سعی در اجرای آن را دارند.
استاندار تهران عصر امروز به همراه جمعی از فرمانداران و مسئولان استان به منظور بررسی علت انتشار بوی نامطبوع در منطقه جنوب استان، اسلامشهر، واوان ،شهرری و مسیر فرودگاه در منطقه حضور یافت.
به گزارش ایرنا، موضوع پایش بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) در محدوده جنوب استان تهران مدتی است به عنوان یک مسئله جدی از سوی نهادهای مسئول همچون استانداری تهران، فرمانداری های تهران، ری و اسلامشهر و سازمان محیط زیست ، مورد توجه است به طوری که چند کانون در این منطقه شناسایی شده است.
مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه در جنوب شهر کهریزک از توابع شهرستان ری در ابتدای جاده قدیم تهران - قم واقع شده است. این مرکز با مساحتی نزدیک به یکهزارو 400 هکتار از سال 1355 پذیرای پسماند شهر تهران بوده است. همه روزه به طور متوسط بیش از 7000 تن پسماند وارد این مرکز می شود که منبع اصلی بوی نامطبوع در این محدوده محسوب می شود.
6003
انتشارک روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.