به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن هاشمی روز پنجشنبه در همایش «چشم انداز شهر تهران در افق برنامه پنج ساله» در برج میلاد اظهار کرد: در این برنامه باید سه ضلع شهرداری، شهر و دولت مورد توجه قرار گیرد.
هاشمی افزود: متاسفانه با مروری که برنامه‌های گذشته در سطح شهر تهران انجام می‌دهیم در می‌یابیم که توجهی به ضلع سوم یعنی دولت و حاکمیت نشده و انتظاری که داریم که برنامه‌ریزان در ترسیم برنامه سوم به این نکته توجه داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران توجه به موضوع ترافیک و‌ آلودگی هوا در شهر تهران مهم دانست و گفت: این مشکلات را می‌توان با هماهنگی و همکاری ها برطرف کرد.
وی با اشاره به تغییرات عمده در سطح مدیریت شهری شهرها اظهار کرد: تهران یک شهر الگویی بارز برای سایر مناطق کشور است.
هاشمی استفاده از خرد جمعی برای رسیدن به اهداف پیش رو در سطح مدیریت شهری را مهم برشمرد و افزود: باید واقع‌بینانه و بر اساس برنامه‌ریزی در سطح شهر اقدام کنیم و در این زمینه باید 3 ضلع شهر، شهرداری و نهایتا دولت مدنظر قرار بگیرد.
رئیس شوای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه چهار وظیفه باید از دولت گرفته شود و در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد گفت: امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.
رئیس شوای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایمن نبودن مدارس تهران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 2هزار مدرسه در پایتخت وجود دارد که متاسفانه 700مدرسه با یک طوفان شدید در شهر تهران تخریب می‌شوند و این از مواردی است که باید به آن توجه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در انتخابات گذشته و بر اساس آمارها توسط آرای مردم، 19 شهر بزرگ به اصلاح طلبان، 6 شهر مستقلان و 6 شهر نیز به اصولگرایان داده شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ما باید به برنامه‌ریزی در حوزه مدیریت شهری توجه کنیم اظهار کرد: در انتخابات اخیر شورای شهر تهران، مردم خواستار تغییرات بنیادین هستند.
هاشمی به اصلاحات تدریجی در شهر گفت: باید در این زمینه تلاش خود را به کار ببریم.
همایش «چشم انداز شهر تهران در افق برنامه پنج ساله سوم» روز پنجشنبه با حضور محمدعلی نجفی شهردار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، صاحب نظران، اندیشمندان و مدیران شهری پایتخت در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.