داریوش خطیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای تاکید شهردار کهریزک مبنی بر نظارت و کنترل پدیده نخاله ریزی در شهر، واحد جدیدی بعنوان ساماندهی نخاله ایجاد شده است که مهمترین هدف این واحد فعال سازی اکیپ گشت شبانه روزی برای گشت و گذار در سطح شهر و نظارت بر تخلیه نخاله از سوی رانندگان متخلف است.
وی اظهار کرد: تیم گشت زنی واحد ساماندهی نخاله علاوه بر جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی و صنعتی در محلات و معابر جاده ای و برخورد قانونی با رانندگان متخلف، وظیفه دارند درصورت مشاهده نخاله در سطح شهر با اطلاع رسانی به واحد خدمات شهری بلافاصله اقدامات لازم جهت پاکسازی محیط را انجام دهند.
وی افزود: درحال حاضر طرح بازدارنده ای در شهرداری کهریزک جهت جلوگیری از تخلیه پسماند ساختمانی از سوی اهالی شهر کهریزک درحال اجراست که بر اساس این طرح تمامی شهروندان که درحال تخریب و نوسازی و تعمیر ملک خود هستند ملزم به تحویل نخاله به مرکز پسماند آرادکوه ودریافت فیش هستند.
وی ادامه داد: فیش ذکر شده ضمیمه پرونده ملک در واحد شهرسازی شده و صدور گواهی پایان کار از سوی شهرداری منوط به وجود فیش های نخاله موجود در پرونده است.
مسئول واحد خدمات شهری در ادامه اظهار داشت: شهروندان با مشاهده هرگونه خودرو در حین تخلیه نخاله می توانند با ثبت شماره پلاک خودرو یا تهیه عکس موضوع را به نیروهای واحد خدمات شهری اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم با متخلفین صورت بگیرد.
به گزارش ایرنا، باتوجه به واقع شدن شهر کهریزک در حاشیه جنوبی شهرستان ری و استان تهران، بسیاری از رانندگان نخاله های ساختمانی را از سایر نقاط شهر تهران در نیمه های شب و دور از چشم نیروهای شهرداری درمعابر این شهر تخلیه می کنند که این موضوع نه تنها موجب آلودگی فضای دیداری شهر می شود؛ بلکه از نظر زیست محیطی نیز به بافت خاکی شهر آسیب می رساند که با تشکیل واحد ساماندهی نخاله این معضل با کاهش چشمگیری مواجهه خواهد شد.
بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله 13 کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.