به گزارش ایرنا ، قرچک به واسطه وسعت محدود و جمعیتی بالغ بر 270 هزار نفر ، از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است به گونه ای که برخی از روستاهای آن نظیر داود آباد و قشلاق ، بیش از 30 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده و تنها با یک دهیار اداره می شود.
این شهرستان به لحاظ فرصت های شغلی ، یکی از محروم ترین مناطق استان تهران محسوب می شود و بسیاری از افراد جویای کار در تهران و یا شهرک های صنعتی اطراف ، به دنبال شغل می گردند.
با آغاز فعالیت دولت یازدهم ، خدمت رسانی به مردم این شهرستان رنگ و بوی دیگری به خود گرفت ، بیمارستانی 96 تختخوابی در آن احداث شد ، زیر ساخت های بهداشت و درمان 200 درصد رشد کرد ، شهرک صنعتی قرچک راه اندازی شد و بسیاری از مشکلات و موانع توسعه این شهرستان برداشته شد که به صورت اجمال به گوشه ای از این خدمات می پردازیم.
شهرک صنعتی قرچک در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران با وصعت 755 هکتار در 4 فاز عملیاتی شده که از سال 91 پروژه های عمرانی فاز یک آن در 220 هکتار آغاز شد.
این شهرک صنعتی از امکانات زیر بنایی شامل برق ، آب ، گاز و راه دسترسی ، روشنایی معابر برخوردار است.
سرعت راه اندازی شهرک صنعتی قرچک در 2 سال گذشته از رشد فزاینده ای برخوردار بوده به طوری که 750 هکتار از اراضی آن به وسیله صنایع مختلف اشغال شده است.
با توافقات صورت گرفته 530 سرمایه گذار جذب شهرک صنعتی شده و 70 هکتار زمین در اختیار آن ها قرار گرفته ضمن این که جواز احداث برای یکصد واحد صنعتی صادر شده و کار 10 واحد به مرحله پایان کار رسیده و در حال نصب تجهیزات کارخانه هستند و تعداد بسیاری از افراد در مراحل آماده سازی این اماکن مشغول به کار شده اند.
بیمارستان 96 تختخوابی قرچک ، یکی از مهمترین پروژه های درمانی در کشور است که با رکوردی 14 ماه در شهرستان قرچک احداث شده است.
این بیمارستان در زمینی به مساحت 30 هزار و 134 مترمربع واقع شده که پس از تکمیل از زیربنایی بالغ بر 8 هزار و 31 متر مربع در چهار طبقه برخوردار می شود و 280 مترمربع ساختمان جانبی نگهبانی، امحای زباله، تصفیه فاضلاب، پست برق داخلی و منبع زمینی ذخیره آب و انبار در آن احداث می شود.
طبقه همکف این بیمارستان شامل بخشهای پذیرش، اورژانس، درمانگاه و دیالیز، طبقه اول شامل بخش های جراحی و ریکاوری و هوراسان، طبقه دوم شامل بخش های بستری زنان، کودکان و CCU و طبقه سوم شامل بخشهای بستری، جراحی و داخلی، ایزوله و اداری خواهد بود.
راه اندازی آزمایشگاه مرکزی ، طب کار ، آزمایشگاه آب ، دندان پزشکی روستای ولی آباد ، دندان پزشکی روستای فردیس ، راه اندازی مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی امام زمان(عج)، بازسازی مراکز بهداشتی درمانی امام خمینی (ره) ، روستای داود آباد و روستای فردیس ، راه اندازی هشت پایگاه سلامت و ارتقاء سرانه درمانی از دیگر اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان قرچک است.
راه اندازی فاز دوم مرکز دیالیز قرچک ، افتتاح مرکز توانبخشی و بهره برداری از مرکز بهداشی درمانی امام زمان (عج) از دیگر خدمات دولت به مردم شهرستان قرچک است.
تسریع در احداث فاضلاب شهری ، ریل گذاری قطار شهری تهران – قرچک – ورامین ، توسعه کشاورزی ، توسعه کشت گلخانه ای ، آغاز عملیات کشت پسته در منطقه ، ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی ، ایجاد منطقه اقتصادی در قرچک ، واگذاری اسناد مالکیتی شهرک گلهای پس از 22 سال و افتتاح پایگاه های خدمات توانبخشی در 4 روستای شهرستان از دیگر خدمات دولت یازدهم به مناطق مختلف قرچک است.
احداث بوستان خانواده روستای ولی آباد ، بوستای روستای داود آباد ، بهره برداری از نخستین زمین چمن مصنوعی روستای ولی آباد ، احداث ساختمان چند منظور ، احداث چهار باب مدرسه در مناطق روستایی ، نصبت ست های ورزشی در روستاهای شهرستان ، ساخت دهیاری و خانه عالم روستای داود آباد ، ساخت ساختمان دهیاری محمد آباد ، اجرای طرح زهکشی روستای محمد آباد و رفع خطر تخلیه این روستا از خدمات دولت تدبیر و امید به مناطق روستایی قرچک است.
مردم شهرستان قرچک که در سال های اخیر طعم خوش خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را لمس کرده اند امیدوارند که در دولت دوازدهم مشکلات آنان برطرف و خواست آن ها در دسترسی به قطار شهری ، تکمیل کمربندی جنوبی ، کمبود فضای آموزشی و ارتقاء مناطق پرجمعیت این شهرستان به بخش محقق شود.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.