به گزارش ایرنا ، هادی رحمتی روز سه شنبه در آئین معارفه شهردار جدید پیشوا گفت : تغییر و تحول زودهنگام جامعه را رنج می دهد و باعث می شود تا اهداف پیشرفت و توسعه در جامعه محقق نشود .
وی با بیان این که شوراهای اسلامی باید ثبات مدیریت در مناطق شهری را حفظ کنند اظهار کرد: نگاه مدیریت شهری برای توسعه پایدار هر منطقه باید با هدف دست یابی به محیطی ایمن و عاری از ناهنجاری های اجتماعی باشد.
وی اظهار کرد: شهرداری ها علاوه بر انجام وظایف ذاتی در ارائه خدمت به مردم ، باید برای زدودن چهره شهر از ناهنجاری های اجتماعی برنامه های مدون و قابل اجرا طراحی کنند و فرهنگ را اساس فعالیت خود قرار دهند.
رحمتی بیان کرد: بر اساس ماده 55 شوراها ، ارائه خدمات و توسعه متوازن شهری در جمیع جهات چه مبلمان شهری ، توسعه فضای سبز و مسائل عمرانی وظیفه شهرداری است ولی در کنار آن شهرداری ها به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی باید برای ارتقاء شاخص های رفاه زندگی درشهر برنامه ریزی داشته باشد.
وی تأکید کرد: شوراهای اسلامی دوره پنجم باید از برنامه ریزی مقطعی و تک بعدی برای توسعه شهر پرهیز کنند و در دوره چهارساله خود با در نظر گرفته بودجه سنواتی ، شرایط توسعه شهر بر اساس برنامه های تدوین شده را فراهم کنند.
وی بیان کرد: هزینه کردن بهینه اعتبارات ، مصرف حداقل بودجه و بهره وری حداکثری بودجه در پروژه های عمرانی با استفاده از مواد استاندارد و استفاده از تجربه و مهارت کسانی که در حوزه های مختلف از مهارت فنی کافی برخوردارند باید در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گیرد.
وی یکی از وظایف شهرداری و شورای اسلامی را رونق کسب و کار مردم اعلام کردو افزود : شهرداری وظیفه دارد تا با اعمال سیاست های اصولی و دریافت عوارض های محلی که در اختیار شورای اسلامی شهر است ،به کسب و کار مردم رونق بخشد.
رحمتی تأکید کرد: هر چه کسب و کار مردم رونق بیشتری پیدا کند به همان میزان شاخص های ناهنجاری های در شهر کاهش پیدا می کند.
وی گفت : شهرداران جدید باید از توسعه نامتوازن شهر جلوگیری کرده و با هر گونه تغییر کاربری اراضی در حریم شهرها بدون اخذ مجوزهای قانونی جلوگیری کنند.
وی با تأکید بر جلوگیری از تصرف اراضی دولتی گفت: مجموعه مدیریت شهری باید در حفظ اراضی دولتی دقت و حساسیت لازم داشته و از دست درازی سودجویان به این اراضی جلوگیری کنند.
وی با اشاره به وقوع زلزله در منطقه کرمانشاه گفت : شهرداری طبق قانون وظیفه دارد تا شهر را با رعایت آیین نامه های 2800 در اجرا، استفاده از مصالح استاندارد، اجرا و نظارت و کنترل مضاعف در حوزه ساختمان هایی که احداث می شود در مقابل حریق، سیل و زلزله ایمن کند تا در هنگام بروز حادثه ، از میزان تلفات انسانی کاسته شود.
در این مراسم حکمت امیری به عنوان شهردار جدید پیشوا معرفی شد.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.