به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در بیست و نهمین جلسه علنی شورا همچنین نامگذاری بوستانی در منطقه 11 را با عنوان «دامپزشک» و بوستانی در منطقه 21 با عنوان «توران خانم» را تصویب کردند.
براساس این گزارش، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه برنامه عملیاتی واکنش اضطراری برای مقابله با زلزله نیز در جلسه امروز شورا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این طرح گفت: افزایش کارایی سیستم مدیریت شهری در زمان زلزله، افزایش خدمات ‌رسانی سریع، کاهش پیامدهای اجتماعی و همچنین افزایش تاب‌آوری و بازگشت زندگی به شرایط عادی، دلایل اصلی یک فوریت درنظر گرفته شده برای این طرح است.
مدنظر قرار دارد.
در ادامه این بحث، محمود میرلوحی و ابراهیم امینی مطالبی را در جریان بررسی یک فوریت این طرح مطرح کردند.
محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران دراین خصوص گفت: کارکرد ساختمان‌ها و سوله‌های مدیریت بحران استفاده در زمان وقوع بحران است که متاسفانه شاهدیم این ساختمان ها در زمینه های دیگری بکار گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه زلزله هیچگاه خبر نمی‌کند، افزود: باید با برنامه ریزی مناسب و دقیق، آمادگی لازم برای مواجهه با این حوادث احتمالی را داشته باشیم.
شهربانو امانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز از عدم حضور رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در جریان بررسی این طرح در شورا انتقاد کرد.
وی افزود: از شهردار تهران می خواهم رییس این سازمان را به دلیل بی توجهی به این موضوع، عزل کند.
در ادامه، یک فوریت این طرح به رای گذاشته شده، که اعضای شورای اسلامی شهر تهران به آن رای موافق ندادند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9343/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.