شهناز کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در بخش های حسی، جسمی، هوشی و رفتاری انجام می شود که بعد از ارزیابی‌‌های تخصصی در زمینه های بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، آمادگی تحصیلی و رفتاری، نوآموزان براساس نتیجه طرح به مدارس عادی، تلفیقی و استثنایی معرفی می‌شوند.
وی گفت: نوآموزان که به مراکز تخصصی سنجش سلامت ارجاع شده تا 30 آذرماه ماه برای آنان نوبت دهی شده است.
کریمی افزود: از 102هزار نوآموز که مورد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند حدود 600 نوآموز در گروه هایی همچون ناشنوا، نیمه شنوا، کم توان ذهنی، اتیسم، جسمی حرکتی به مدارس استثنایی و مابقی به مدارس عادی معرفی شدند که از این نوآموزان نیز برخی با نیازهای ویژه همچون اختلالات یادگیری هستند که به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران درباره سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی گفت: این طرح از اول مهرماه آغاز شده و تاکنون 14هزار نوآموز پیش از دبستان مورد سنجش قرار گرفتند.
وی با اشاره به جهش تحصیلی دانش آموزان اظهار کرد: حدود یکهزار دانش آموزان در همه پایه های تحصیلی دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم متقاضی جهش تحصیلی بودند که نیمی از آنان در آزمون های مربوطه قبول شده و موفق به جهش تحصیلی شدند.
*تاکید بر آماده سازی فضای شهری برای معلولان
کریمی با تاکید بر آماده سازی و مناسب سازی شهر و مدارس برای حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه ابراز امیدواری کرد: نهادها و آحاد جامعه دست به دست هم دهند و فضای شهری مناسبی را برای معلولان فراهم کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران افزود: این نهاد کارگروهی مشترک را با بهزیستی و استانداری تشکیل داده که در حوزه مناسبت سازی مدارس برای حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس و استفاده از این فضا اقدامات لازم را انجام می دهیم و بعد به مرور شهرداری ها در حوزه کاری خود می توانند مناسب سازی ها را انجام دهند.
کریمی، توانمندسازی نیروی انسانی، اجرای برنامه ها و طرح های انگیزشی برای معلمان و مدیران مدارس استثنایی، مناسب سازی فضای آموزشی، ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه را از جمله اقدامات آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در سال تحصیلی جاری عنوان کرد.
به گفته وی، 5هزار و 600 دانش آموز با نیازهای ویژه در هفت گروه آسیب دیده بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی- حرکتی، اتیسم، چند معلولیتی و اختلالات یادگیری در 57 مدرسه و مرکز تحصیل می کنند.
کریمی افزود: حدود 900 دانش آموز با نیاز ویژه در گروه های ناشنوا، نیمه شنوا، نابینا، نیمه بینا و جسمی حرکتی نیز به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.