به گزارش ایرنا، مرتضی سلیمی روز دوشنبه در رزمایش ترافیکی آغاز طرح زمستانه سال 96 در پیست اسکی آبعلی شهرستان دماوند، افزود: این طرح در یک هزار و 221 پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال احمر در سطح محورهای برون شهری
برای ارائه خدمت به مردم اجرا می شود.
وی اظهار کرد: طرح زمستانه همه ساله با حضور و مشارکت دستگاه های انتظامی، امدادی و خدماتی با هدف خدمت رسانی به مردم در طول فصل زمستان با برنامه ریزی منسجم و ایجاد امکانات مناسب اجرا می شود.
وی با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر برای مشارکت فعال در طرح زمستانه سال جاری، افزود: جمعیت هلال احمر آمادگی لازم برای فعالیت در 2 بخش نجات و امدادرسانی به مصدومان در کمترین زمان ممکن را دارد.
به گفته وی، برای همین منظور 4 هزار و 349 نیروی امدادی و نجاتگر در یک هزار و 221 پایگاه ثابت و سیار مناطق مختلف کشور مستقر خواهند شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: این نیروها با استفاده از 3 هزار و 457 خودروی امدادی شامل یک هزار و 100 دستگاه آمبولانس، یک هزار و 328 خودروی پشتیبانی، 364 دستگاه خودروی نجات، 52 دستگاه خودروی عملیاتی آرگو، 11 دستگاه خودروی فرماندهی(ارتباطات و مخابرات) و 24 فروند بالگرد خدمات امدادی مناسبی را به مردم در محورهای ارتباطی کشور در طول فصل زمستان ارائه خواهند کرد.
سلیمی با اشاره به افزایش 5 درصدی پایگاههای طرح زمستانه هلال احمر نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: کاهش زمان حضور نیروهای امدادی در صحنه حوادث، افزایش سرعت امدادرسانی و کاهش آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی را مهم ترین اهداف هلال احمر در اجرای طرح زمستانه است.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح زمستانه نیروهای امدادی از امروز(20 آذر) آغاز و تا 20 اسفندماه ادامه دارد.
رزمایش طرح زمستانه نیروهای امدادی، درمانی، خدماتی و انتظامی امروز با هدف نمایش توان و آمادگی دستگاه‌ها در پیست اسکی آبعلی شهرستان دماوند برگزار شد.
این رزمایش با حضور نیروهای عملیاتی و امدادی پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و راهداری و با نمایش تجهیزات و خودروهای امدادی و خدماتی برگزار شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار دارد.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7246**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.