به گزارش ایرنا ، ایستگاه میدان شوش تهران ، یکی از قدیمی ترین ایستگاه های تاکسی های خطی ورامین است که از دیرباز تا کنون، مسافران ورامینی برای عزیمت به مناطق مختلف تهران، از آن استفاده می کردند.
با افزایش تعداد خطوط تاکسیرانی برون شهری ورامین به شهرستان ری و سه راه افسریه ، کماکان بسیاری از مردم ورامین از خط ورامین – شوش برای رسیدن به مناطق مختلف تهران استفاده می کردند و با وجود آن که اجرای طرح ترافیک زوج و فرد از محدوده پل بعثت، باعث شده تا بسیاری از تاکسی ها امکان حضور در میدان شوش را نداشته باشند ولی همچنان این میدان یکی از مهمترین مقصدهای مسافران ورامینی است.
در ماه های اخیر با اجرای طرح ساماندهی شهری در میدان شوش تهران ، ایستگاه تاکسی های ورامین نیز در این میدان از بین رفته و عملا خودروهای مجوزدار امکان توقف و سوار کردن مسافر را ندارند و بسیاری از مسافران که قصد عزیمت به ورامین را دارند به ویژه در ساعات پایانی روز با مشکل مواجه می شوند.
عدم حضور تاکسی های مجوز دار ، مجال را برای رانندگان شخصی و خودروهای بدون مجوز فراهم کرده و مردم نیز مجبورند تا برای رسیدن به منزل ، از این خودروها استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از 50 سال است که مردم ورامین برای عزیمت به تهران، از ایستگاه شوش استفاده می کنند ولی اقدام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تخریب ورودی ایستگاه تاکسی های ورامین در میدان شوش ، عملا فعالیت تاکسی ها در این ایستگاه را غیر ممکن کرده است.
محمد مهمان نواز افزود: در حال حاضر یکصد دستگاه تاکسی در خط ورامین – شوش مشغول فعالیت هستند که با اجرای طرح زوج و فرد از پل بعثت، این تاکسی ها فقط 15 روز در هر ماه می توانند در این مسیر فعالیت کنند و بسیاری از تاکسی ها به دلیل ورود به محدوده طرح ترافیک بیش از دو میلیون تومان جریمه پرداخت نشده دارند.
وی بیان کرد: از هفته گذشته، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پل ورودی ایستگاه تاکسی های ورامین در میدان شوش را تخریب کرده و تاکسی های ورامین امکان توقف در این مکان را ندارند و مجبورند تا در کنار خیابان توقف کرده و مسافران را سوار کنند که این امر نیز باعث جریمه شدن آن ها توسط عوامل راهور می شود.
مهمان نواز افزود: کاهش تعداد تاکسی های مجوز دار به ویژه در ساعات پایانی روز باعث شده تا بسیاری از خودروهای شخصی اقدام به جابجایی مسافر کنند که این امر می تواند مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد.
وی بیان کرد: مسئولان شهرداری تهران اعلام کرده اند که ایستگاه ورامین از میدان شوش به ایستگاه متروی جوانمرد قصاب منتقل شود که این کار عملا غیر ممکن است چرا که در آن منطقه نیز ایستگاهی برای تاکسی های ورامین در نظر گرفته نشده است.
وی اظهار امیدواری کرد با همکاری مسئولان شهرداری تهران، مشکل تاکسی داران خط ورامین – شوش برطرف شده و این افراد بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.