به گزارش ایرنا، علی اعطا روز یکشنبه در نشست خبری پایان جلسه علنی شورای شهر افزود: دراین جلسات نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران برای عضویت در 62مجمع قانونی انتخاب و معرفی شدند.
وی با بیان اینکه در این مدت 3 طرح 2فوریتی در صحن شورای شهر تهران مطرح شد، اظهار کرد: طرح الزام شهردار تهران به تهیه و ارائه گزارش و سند تحویل و تحول مدیریت شهری تهران حداکثر ظرف 100 روز، الزام شهرداری به ارائه «لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه شهر تهران و رفع خطر احتمالی» و الزام شهرداری به ارائه لایحه کمک به آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور این 3 طرح بودند که با اکثریت آرا به تصویب رسیدند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین دراین مدت 7 طرح یک فوریتی نیز در صحن شورا مطرح شد که برای بررسی به کمیسیون های تخصصی ارجاع داده شدند.
به گفته وی، از این تعداد، یک طرح به تصویب اعضای شورا رسید و 6 طرح دیگر نیز به دلیل رد یک فوریت(رای نیاوردن فوریت) برای بررسی به صورت عادی به کمیسیون های تخصصی مربوطه ارجاع داده شد.
اعطا تصریح کرد: در این مدت 8 طرح عادی نیز توسط اعضای به هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران تقدیم شد، که 3 طرح آن با اکثریت آرا به تصویب رسید و 5 طرح دیگر نیز در کمیسیون های تخصصی در حال بررسی است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درهمین ارتباط 2 طرح هم با عناوین
«الزام شهرداری تهران به شناسائی، اندازه گیری و گزارشگری بدهی ها، تعهدات و ذخایر و الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی جلوگیری از ورود موتور سیکلت ها به حریم پیاده روها » در صحن شورا مطرح شد که به تصویب اعضا نرسید.
به گفته اعطا، در 100 روز گذشته از فعالیت شورای پنجم شهر تهران، 2 لایحه 2فوریتی نیز در صحن شورا مطرح شد که با 2 فوریت لایحه اصلاحیه بند یک مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران مخالفت و با قید یک فوریت در کمیسیون بررسی و در نهایت به تصویب اعضای شورا نرسید.
وی اظهار کرد: لایحه مجوز شهرداری تهران برای کمک به آسیب دیدگان زلزله غرب کشور نیز با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
به گفته وی، در 28 جلسه گذشته، اعضای شورا برای ایفای وظایف نظارتی خود، 73 تذکر به شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی مطرح کردند.
وی اظهار کرد: همچنین دراین مدت شورای اسلامی شهر تهران میزبان شهردار و معاونان شهرداری، 2 عضو هیات دولت، 3 مدیر ارشد اجرایی استان تهران، 3 مدیر سازمان های غیردولتی و صنفی برای ارائه گزارش بوده است.
پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از شهریورماه امسال با حضور 21 عضو فعالیت خود را آغاز کرد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9343/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.