به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز یکشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران، با بیان اینکه مسئولیت شهرداری در این زمینه مهم و حساس است افزود: البته شهرداری در زمینه توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی با محدودیت های بودجه ای مواجه است.
وی گفت: بر اساس برنامه های بالادستی و اسناد کلان باید 30 درصد حمل و نقل در تهران عمومی باشد اما امروز هنوز با این استاندارد تعریف شده فاصله داریم.
مقیمی گفت: شرایط فعلی کشور و درگیر بودن نهادها با بودجه ریزی سال آینده فرصت خوبی برای مکاتبات و اخذ بودجه های لازم برای توسعه و نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی است.
وی گفت: شهرداری باید عقب ماندگی ها در بخش توسعه حمل و نقل عمومی را جبران کند.
مقیمی همچنین بر توسعه تاکسی ها شهر تهران تاکید کرد و افزود: شهرداری باید علاوه بر افزایش تاکسی های پایتخت نسبت به تعویض کاتالیست های این دستگاه ها برای رفع آلودگی ناشی از این خودروها به سرعت اقدام کند.
وی همچنین بر توجه به حمل و نقل شهرهای اقماری تهران بزرگ تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم شبکه های حمل و نقل تهران بزرگ را به شهرهای اقماری متصل کنیم تا مشکلات آینده کمتر شود.
مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه جدی به مصوبات دولت در سال 93 پیرامون بررسی و رفع آلودگی ناشی از سیستم های گرمایشی و سرمایشی واحدهای خانگی و تجاری شد و افزود: در این زمینه نهادهای مکلف باید به رفع آلودگی بخش دولتی، عمومی و خصوصی و ساختمان های جدید الاحداث در این زمینه توجه کنند.
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در پایان این نشست در گفت و گو با خبرنگاران تعویض فوری کاتالیست های تاکسی ها و فیلترهای رفع آلوده اتوبوس های درون شهری را از مصوبات این نشست ذکر کرد.
کیومرث کلانتری گفت: شهرداری در این زمینه تکلیف جدی دارد و مشکل مالی این طرح نیز با تمهیدات اندیشیده شده رفع شده است.
وی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی از جمله قطار شهری نیز از مباحث مطرح شده در این نشست بود که باید برای رفع آن مکاتبات لازم در فصل بودجه ریزی اقدام شود.
کلانتری گفت: توسعه و ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود که بر اساس برنامه زمان بندی شده بودجه آن باید به 75 درصد برسد.
وی اجرای طرح کهاب(کاهش هوای آلاینده بنزین) را از دیگر اقدامات جدی برای رفع آلودگی هوا ذکر کرد و افزود: اجرای این طرح موجب کاهش آلودگی هوای تهران می شود.
چهارمین نشست ستاد کاهش آلودگی هوای تهران با حضور مقیمی استاندار تهران و مسئولان ادارات و نهادهای مرتبط برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.