به گزارش ایرنا، قرچک ازجمله شهرستان های استان تهران است که وسعت جغرافیایی محدودی دارد و مرکز این شهرستان که واحدهای صنفی متعددی در آن قرار دارد ، همواره شاهد ازدحام جمعیتی است که خرید روزانه و مایحتاج خود در این مناطق تهیه می کنند.
خیابان محمد آباد ، زیباشهر ، باقرآباد و شهرک آزادیه از مهمترین مناطق قرچک اند که علاوه بر صدها واحد صنفی ، مغازه و مرکز خرید ، به همان تعداد دستفروش و فروشنده دوره گرد نیز پیاده رو ، خیابان و حتی کوچه ها را اشغال می کنند و هر آن چه در مغازه ها به فروش می رسد ، به مردم عرضه می کنند.
این دستفروشان نه تنها کار مغازه داران را با مشکل مواجه می کنند که زندگی عادی مردم را نیز مختل کرده اند به طوری که در خیابان های اصلی شهر نه خودروها می توانند توقف کنند و نه مردم می توانند به راحتی در پیاده رو ها تردد کرده و فعالیت روزانه خود را انجام دهند.
توقف دوبله ده ها نیسان که اقدام به فروش انواع میوه و سبزیجات در کنار خیابان اصلی شهر می کنند ، باعث به وجود آمدن ترافیک شدید به ویژه در ساعات غروب می شود و بسیاری از رانندگان مجبورند دقایق زیادی را در ترافیک سپری کنند.
حضور دستفروشان نه فقط در خیابان های اصلی و معابر عمومی که بر روی پل تاریخی 15 خرداد قرچک - محل به شهادت رسیدن کفن پوشان دشت ورامین در قیام خونین 15 خرداد سال 42 - نیز صورت می گیرد به طوری که ازدحام جمعیت دستفروش ، ظاهر این پل را از یک اثر تاریخی ارزشمند ، به یک چند شنبه بازار تبدیل کرده است.
به نظر می رسد بی توجهی شهرداری قرچک به جمع آوری دستفروشان باعث شده تا روز به روز به تعداد آن ها افزوده شود و این امر می تواند قرچک را به یک بازار شبانه روزی تبدیل کند.
سرپرست شهرداری قرچک در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس تبصره یک ذیل بند 2 ماده 55 قانون شهرداری ها ، سد معبر و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آن ها از میادین ، پارک ها و باغ های عمومی برای کسب و سکنی و یا هر عنوان دیگر ممنوع است.
محسن شریف گفت: دستفروشی و فروشندگی دوره گرد ، علاوه بر این که منظر عمومی شهر را خدشه دار می کند ، مزاحمت های بسیاری برای مردم و کسبه به همراه دارد لذا شهرداری بر اساس وظیفه قانونی مکلف به جمع آوری و آزاد نمودن معابر است.
وی افزود : به منظور ساماندهی معابر و جمع آوری دستفروشان و دوره گردان ، مرحله نخست طرح ساماندهی دستفروشان قرچک در خیابان محمدآباد به عنوان اصلی ترین مرکز خرید شهرستان آغاز شده و طی آن با هر گونه سد معبر از سوی افراد و یا کسبه برخورد قانونی می شود.
وی تأکید کرد: بدیهی است عوامل شهرداری بر اساس قانون می توانند رأسا موارد سد معبر را جمع آوری کنند.
شریف افزود : مرحله دوم این طرح در مناطق زیباشهر و باقرآباد اجرا شده و طی آن علاوه بر دستفروشان ، خودروهای دوره گردی که با توقف در حاشیه خیابان اصلی شهرستان ، اقدام به سد معبر و ایجاد ترافیک سنگین می کنند جمع آوری می شود.
قرچک با 300 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.