ناصر محمودی فرد روز سه شنبه در جلسه ستاد حوادث شهرستان دماوند که با حضور مسئولان شهرستان در فرمانداری دماوند برگزار شد با اشاره به زلزله های اخیر در کشور و حوادث مختلف در شهرستان، اظهار کرد: آمادگی در مقابله حوادث احتمالی با توجه به سردسیر بودن منطقه و همچون به روز بودن در مقابل حوادث ناگهانی ضروری است.
وی گفت: گرچه اقداماتی در این خصوص انجام شده اما لازم است وحدت نظر و رویه در شهرستان صورت گیرد تا بتوانیم با کمترین آثار زیانبار در مقابل اینگونه حوادث مقابله کنیم چرا که دماوند منطقه زلزله خیز و روی گسل قرار دارد.
فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: پیشگیری، بهره گیری از تجارب گذشته و استفاده از تجربیات زلزله غرب کشور، نشان می دهد که باید مدیریت صحیح را سرلوحه کار قرار داد.
وی در خصوص اسکان اضطراری در شهرستان دماوند بیان کرد: هم اکنون یک زمین 22 هکتاری در شهرستان دماوند پیش بینی شده و که با توجه به نوع خاک، باید بررسی لازم در خصوص انجام هرگونه ساخت و ساز توسط کارشناسان صورت گیرد و اگر قابلیت این مهم را ندارد به عنوان فضای سبز استفاده شود.

**دماوند نیازمند افزایش اسکان اضطراری است
همچنین سعید طاهری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در ادامه این جلسه در خصوص اسکان اضطراری و شناسنامه امدادی گفت: یکی از مهم ترین موضوعات که در صورت رخ دادن حوادثی چون زمین لرزه مهم است، پس از امداد و نجات بحث اسکان اضطراری است و بنابر تجربه ای که وجود دارد خانواده ها معمولا تمایل دارند در کنار خانه های تخریب شده چادر امدادی را بنا کنند که کار را در امداد رسانی سخت خواهد کرد.
وی افزود: مسئولان باید منطقه ای را برای اسکان اضطراری در نظر بگیرند و در حال حاضر مجموعه ورزشی هلال احمر دماوند امکان تعبیه 300 چادر و اسکان را می دهد اما کافی نیست و باید در نقاط مختلف اسکان اضطراری داشته باشیم و این مهم ترین موضوع در خدمات رسانی است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حوادث و بلایای طبیعی به عنوان مرجع تلقی می شود، بیان کرد: بعد از حوادث غرب کشور دهیاری ها و شهرداری های شهرستان کمک های خود را جمع آوری کرده و برای کرمانشاه ارسال کردند که باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای جمعیت هلال احمر شد که نیازمند هماهنگی با هلال احمر بود.
طاهری در خصوص دفترچه و شناسنامه امدادی بیان کرد: دفترچه و شناسنامه امدادی برای خانواده ها در کرمانشاه تهیه شده است که بیان کننده آمار توزیع اقلام است که به تعداد خانواده های دماوند شناسنامه امدادی باید چاپ شود و در صورتی که در دماوند و پایتخت زلزله شدید رخ دهد همه برای کمک به پایتخت اقدام می کنند و دماوند فراموش خواهد شد بنابراین خود ما باید برای خود تلاش کنیم.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.