پیمان قربانی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا ،بازدید از منازل معلولان، بررسی وضعیت جسمانی و معیشت معلولان و رسیدگی به مشکلات آنها را از مهمترین برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود : این برنامه در محلات خانی آباد شمالی، اسفندیاری و بستان، رسالت و مرتضی گرد با توزیع اقلام ضروری و سبد کالا صورت می گیرد .
وی با بیان اینکه ستاد منطقه ای کانون معلولان درسرای محله خانی آباد جنوبی با هدف تکریم این اقشار برپا می شود تصریح کرد: برای 80 نفر از معلولان منطقه برنامه علمی با محوریت آموزش چگونگی تعامل با معلول و تقویت اعتماد به نفس با حضور کارشناس ارشد روانشناسی برگزار می شود.
قربانی در ادامه به ارائه خدمات رایگان پزشکی شامل تست قند و فشار خون شهروندان معلول اشاره کرد و عنوان داشت: خدمات سلامت به منظور رفاه حال معلولان و دسترسی راحت تر به این خدمات در سرای محلات کاظمی، شکوفه جنوبی و شمالی، شریعتی شمالی و جنوبی، نعمت آباد، دولتخواه جنوبی ارائه خواهد شد.
وی برگزاری کارگاه های آموزش با موضوع معلولیت محدودیت نیست، مهارت های افزایش اعتماد به نفس و امید به زندگی، پیشگیری ازتولد نوزادان دارای معلولیت ویژه بانوان، مسابقات نقاشی و اعزام به اردوهای تفریحی و گردشگری را از دیگر برنامه های اجرایی به مناسبت هفته جهانی معلولان اعلام کرد.
قربانی در بخش دیگر سخنان خود به تقارن جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته معلولان اشاره کرد و گفت : مدیریت شهری منطقه به مناسبت این عید بزرگ مسلمانان جشن بزرگ و تریبونی برای شنیدن سخنان تعدادی از نخبگان معلول ایجاد کرده است، همچنین دراین روز نمایشگاهی از آثار هنری و صنایع دستی به منظور پاسداشت فداکاری های مادران دارای چند معلول برپا می شود از آنها تقدیر خواهد شد.
روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۱۲ آذر یا ۳ دسامبر برگزار می‌شود. هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیتهای مختلف؛ و افزایش آگاهیهایی بوده است که می‌بایست از مسئله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی؛ اجتماعی؛ اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.