محمد رنجبر روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن مهر شهرستان که با حضور اعضای این شورا در فرمانداری برگزار شد به بیان مسائل مربوط به مسکن مهر شهرک امام رضا (ع) شهر دماوند اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ساخت واحدهای مسکن مهر نسب به چند وقت اخیر پیشرفت مطلوبی داشته ولی همچنان مشکلاتی در بخش زیرساختی همچون آب، برق و گاز وجود دارد.
وی افزود: یک هزار و 914 واحد مسکونی در این شهرک باقی مانده که از این تعداد 1300 واحد آن برای میثاق مرآت (ارتش و وزارت دفاع) است که هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جهت تکمیل آن نیز 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
رنجبر با بیان اینکه برای افزایش امنیت این حوزه از شهرک نیز احداث کلانتری پیش بینی شده است، افزود: اقدامات دیگری همچون فضای سبز و آسفالت نیز در حال اجرا است؛ همچنین از 614 واحد باقیمانده، 509 واحد آن تنها برای مهر 7 می باشد، که نیازمند حمایت است.
رئیس اداره مسکن و شهرسازی دماوند ادامه داد: تامین تیرهای برق جهت روشنایی معابر و صدور پایان کار ساختمان های مسکونی نیز از جمله مطالبات ساکنان است که این اداره در نظر دارد سندهای عرصه را که به امضای مدیر کل اداره مسکن و شهر خواهد رسید، صادر کند.
وی افزود: از بین پنج هزار و 329 واحد مسکن مهر در منطقه دماوند، 700 سند عرصه آماده شده که در اختیار مردم قرار می گیرد تا در زمینه خرید و فروش واحدها مشکلی وجود نداشته باشد.
بهزاد صبوری، رئیس اداره برق شهرستان دماوند نیز در ادامه این جلسه در خصوص مشکلات برق مسکن مهر دماوند، گفت: هم اکنون در حوزه مهر یک، شبکه موقت برق قرار گرفته که نیازمند اجرای شبکه اصلی است اما به دلیل نبود امکانات کافی و اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم.
صبوری در خصوص بحث روشنایی محوطه مسکن مهر بیان کرد: تاکنون 198 میلیون تومان اعتبار دریافت و تجهیزات نیز خریداری شده است که بعد از اجرای عملیات، پروژه روشنایی معابر سایت مسکن مهر در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
رضا اسماعیلی، رئیس اتحادیه مسکن شهرستان دماوند بیان کرد: تاکنون مشکلات 90 درصد از پروژه مسکن مهر دماوند حل شده و فقط قسمت 16 هکتاری بحث انشعابات با مشکل وجود است و در خصوص علمک گذاری نیازمند همکاری اداره گاز هستیم.
وی افزود: روشنایی معابر کل 16 هکتاری مهرآباد در حال انجام است و مشکل اصلی فقط راه های دسترسی است.
علیرضا قاسمی، رئیس اداره برق بخش رودهن در خصوص مسائل مربوط به برق مسکن مهر مهرآباد بیان کرد: در 20 روز قبل مناقصه ای انجام شد و 770 میلیون تومان در نظر گرفته شده که 300 میلیون تومان برای مهر یک پرداخت می شود.
وی در خصوص دو تعاونی مهر یک و مهر چهار بخش رودهن افزود: 470 کنتور این دو تعاونی را تا پایان آذر ماه نصب می کنیم و برای انجام خدمات بلوار اصلی مسکن مهر نیز 107 میلیون تومان اعتبار دریافت شده که روشنایی محوطه سایت اولویت دوم خواهد بود.
لازم به ذکر است، شهرک مهر امام رضا (ع) بخش مرکزی دماوند دارای پنج هزار و 329 واحد مسکونی است که از این تعداد 3000 واحد آن تکمیل شده است.
مسکن مهر مهرآباد بخش رودهن نیز که تحت نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان می باشد، دارای 26 تعاونی و شامل چهار هزار و 275 واحد است که سه هزار و 205 واحد تکمیل شده و 468 واحد نیمه فعال است و تعداد متقاضیان اختصاص یافته سه هزار و 702 و فاقد متقاضی 573 نفر و تعداد فروش اقساطی 2513 مورد بوده است.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از 2 بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.