مسعود مرسل پور روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : محمدآباد یکی از روستاهای مهم شهرستان قرچک است که با دارا بودن بیش از 2 هزار نفر جمعیت ، به دلیل مشکلات و اختلافات داخلی از زمان آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی ، جلسات شورای اسلامی در آن برگزار نشده است.
وی افزود : پس از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی در اول شهریور امسال ، با وجود دعوت کتبی بخشدار مرکزی ، 2 نفر از اعضای شورای اسلامی 5 نفره روستای محمدآباد بدون دلیل موجه در جلسات حضور پیدا نکردند.
وی بیان کرد: علاوه بر این 2 عضو ، سه نفر از اعضای علی البدل شورای روستای محمد آباد نیز از عضویت انصراف دادند.
مرسل پور افزود : بر اساس قانون ، عضوی که شش بار در جلسات شورای اسلامی حضور پیدا نکنند، سلب عضویت می شوند.
وی تصریح کرد: از مجموع هشت عضو اصلی و علی البدل شورای روستای محمد آباد ، 5 نفر انصراف داده و یا سلب عضویت می شوند که در این صورت شورای این روستا اکثریت خود را از دست داده و امکان برگزاری جلسات آن وجود نداشت.
فرماندار قرچک افزود : گزارش فعالیت این شورا به استانداری تهران و معاون عمرانی استانداری ارائه شد که امروز دوشنبه با حضور نماینده استان تهران ، جلسه شورای حل اختلاف مشکل شورای این روستا برگزار و مقرر شد تا ظرف 10روز آینده اعضای این شورا با دعوت بخشداری گرد هم آمده و تکلیف فعالیت آن را تعیین کنند.
وی تأکید کرد: در صورتی که پس از این مدت ، نتیجه ای در ادامه فعالیت شورا حاصل نشد ، اقدامات قانونی برای تعیین تکلیف شورای این روستا انجام می شود.
روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی قرچک به دلیل اختلافات داخلی و اعتراض برخی ازاعضای شورای این روستا در مداخله برخی از افراد در معرفی دهیار ، بدون شورای اسلامی و دهیار اداره می شود.
اعتراضات مردم به مشکلات این شورا باعث شد تا با دستور دادستان عمومی و انقلاب قرچک ، درهای شورای روستای محمدآباد تا تعیین تکلیف پلمب شود.
شهرستان قرچک با بیش از 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.