به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد با تأکید بر رونق صنعت گردشگری اظهارکرد: روستاهای شهرستان پیشوا از ظرفیت‌های بالقوه ای در حوزه گردشگری برخوردار است که می توان با معرفی این ظرفیت ها و توسعه صنعت بوم‌گردی، به اقتصاد منطقه کمک کنیم.
وی گفت: اگر صنعت گردشگری در هر یک از روستاهای مقصد را فعال کرده و امکانات را به آن سمت سوق دهیم، فرصت های شغلی پایداری در جامعه ایجاد می شود.
محمدی افزود: آموزش و پرورش به دلیل آن که جامعه هدف گسترده‌ای را در اختیار دارد می تواند در توسعه صنعت گردشگری نقش مهمی را ایفا کند به گونه ای که با سوق دادن اردوهای دانش‌آموزی به سمت روستاهای مقصد گردشگری، می توان بستر شکوفایی صنعت بوم‌گردی و اقتصاد روستاها را فراهم کرد.
وی اظهار کرد: دهیاران شهرستان پیشوا نیز می توانند شرایط رونق بخشیدن به صنعت بوم‌گردی و ایجاد اشتغال در روستاها را فراهم کنند و با حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان، فرصت های شغلی پایداری را فراهم کنند.
فرماندار پیشوا با تأکید بر شناسایی نقاط ضعف در حوزه اشتغال گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا ضعف موجود در کسب‌ و کار مردم که اساسی‌ترین مشکل این جامعه است و به آسیب‌های مختلف اجتماعی ختم می شود شناسایی کنند و با کارشناسی در صدد رفع آن بر آیند.
وی افزود: از نظر اجتماع شهری، دو بافت مختلف جمع محور و طایفه‌ای از نظر اقتصادی در پیشوا به هم نزدیک هستند و بافت جدید که بافت سنتی و قوی شده شهری، اتصال ندارد و بخش عظیمی از این جمعیت را افراد آسیب‌پذیر تشکیل می‌دهند.
محمدی گفت: مسئولان باید تمام تلاش خود را برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار بندند چرا که آسیب های اجتماعی روزی به همه ما سرایت پیدا کرده و همه از آن آسیب می بینند.
وی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان گفت: اگر تولیدکننده نتواند محصول خود را به بازار معرفی و جایی در بازار پیدا کند، علاوه بر اینکه تولیدش با مشکل مواجه شده می شود ، در بازپرداخت تسهیلات بانکی نیز مشکلات عدیده ای پیدا می کند.
محمدی با تأکید بر لزوم نظارت نهادهای حمایتی در چگونگی مصرف تسهیلات اشتغال گفت: وام‌های اشتغال باید به‌درستی و در مسیر تولید و ایجاد شغل مصرف شوند و این نیازمند آموزش و هدایت متقاضیان در مسیر کارآفرینی است.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.