به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدرضا مدیح در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه بخش رودهن در مسجد جامع علی بن ابیطالب (ع) این شهر گفت: حدود بیست خطبه پیرامون وظایف حکومت اسلامی نسبت به مردم صبحت شد که در این حکومت همه دارای مسئولیت هستند.
وی با بیان اینکه درحکومت اسلامی همه باید از عهده وظایف خود برآیند، افزود: وقتی حکومت اسلامی تشکیل می شود از نفراول یعنی رهبر تا پایین ترین رده سمت، نسبت به مردم مسئولیت هایی دارند و باید پاسخگو باشند و اگر انجام وظیفه نکنند در قیامت باید پاسخگو هستند.
امام جمعه رودهن با بیان اینکه مردم هم نسبت به حکومت اسلامی وظایفی دارند، یادآور شد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه فرمودند که ای مردم من که امیر مسلمانان هستم بر گردن شما حق دارم و شما هم بر گردن من حق دارید.
حجت الاسلام مدیح اظهار کرد: اساسا تشکیل حکومت یک تفکر عرفی و مکتبی دینی و اسلامی است و نخستین وظیفه که ما نسبت به حکومت اسلامی حفظ این حکومت است.
امام جمعه رودهن تصریح کرد: در جنگ صفین قدم های آخر پیروزی مسلمانان بود که معاویه از عمر و عاص کمک خواست که در بین سپاه حضرت علی(ع) تفرقه بیاندازد و قرآن ها را سر نیزه کردند و در مقابل لشگر امیر المومنین(ع) قرار دادند و سپاه ایشان مغلوب حیله دشمن شدند.
وی در خصوص هفته وحدت با تاکید بر اینکه وحدت و اتحاد بسیار مهم و ضروری است، گفت: دشمن می خواهد ما با هم خصومت داشته باشیم ولی ما با هیچ مذهبی حتی با مسیحیت و با یهودیان هم خصومتی نداریم.
امام جمعه رودهن در ادامه با اشاره به حادثه کرمانشاه، گفت: مردم زلزله زده استان کرمانشاه همچنان نیاز به کمک رسانی ازجمله کانکس های اسکان دارند که باید تامین شود ضمن اینکه مقرر شده تا منازل مسکونی با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) احداث شود.
وی با بیان اینکه ساخت 313 خانه در استان کرمانشاه سهم استان تهران است، افزود: ساخت سه منزل سهم کمیته امداد رودهن شده که باید مردم رودهن مانند همیشه اقدام به کمک های نوع دوستانه خود کنند.
امام جمعه رودهن خاطر نشان کرد: برای ساخت هر خانه 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و باید مردم رودهن 90 میلیون تومان برای افراد بی خانمان و زلزله زده کرمانشاه کمک کنند.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7246//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.