به گزارش ایرنا، محمدرضا حافظی روز پنج شنبه در مراسم افتتاح فاز دوم بنیاد نیکوکاری فرهنگی ابراهیمی در شهرستان دماوند افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز 650 هزار خیر در داخل کشور و یک هزار خیر در خارج از کشور عضو دارد که تاکنون 37 درصد از کل مدارس کشور با همت خیرین مجمع احداث شده است.
وی در خصوص سابقه فعالیت مجمع نیز اظهار کرد: کار مجمع از21 سال پیش آغاز شده که در سال اول 16 میلیارد و 800 میلیون تومان و در سال دوم 40 میلیارد تومان توسط خیرین برای ساخت مدرسه هزینه شده است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه اعتبار موقوفات آموزش و پرورش از 386 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان رسید، افزود: در همان زمان کمک خیرین به یک هزار و 84 میلیارد تومان رسید که این نشان از نگاه خیرخواهانه و انسان دوستانه ملت ایران دارد.
حافظی گفت: هدف ما تامین و توسعه مکان های آموزشی برای رشد جوانان و آینده سازان کشور است که این مهم طی سال های گذشته به خوبی انجام شده است.
بنیاد نیکوکاری ابراهیمی، یک مجموعه فرهنگی با 20 هزار مترمربع وسعت است که فاز نخست آن سال 89 در دماوند به بهره برداری رسید.
دراین مرکز که به همت حاج اکبر ابراهیمی احداث شده، 55 کودک یتیم زیر 6 سال نگهداری می شود.
فاز نخست این مرکز نیز با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی در فضای 10 هزار متر باغ و با زیربنای2900 مترمربع افتتاح شد.
درمراسم امروز فاز دوم این مجموعه فرهنگی و نیکوکاری در 10 هزار متر مربع به بهره برداری رسید، همچنین نشان چهره‌ ماندگار خیرین سال 96 کشور توسط آیت الله مکارم شیرازی به حاج اکبر ابراهیمی اهدا شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7246**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.