به گزارش ایرنا،رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری نیز دراین مراسم که در مجتمع آموزش آیت الله غیوری شهرری برگزار شد گفت: 60 درصد مدارس ناحیه یک این شهرستان فرسوده هستند.
بهروز نصیری افزود: این مدارس در برابر زلزله های احتمالی هیچ گونه استحکام و ایمنی ندارند و باید برای نوسازی این مدارس اقدامات لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان ری برای افزایش آگاهی دانش آموزان و فرهنگیان تفاهمنامه ای را با سازمان جوانان هلال احمر در حوزه بحران امضا کرده، افزود: دانش آموزان، مدیران، معلمان و به ویژه مربیان پرورشی بر اساس این تفاهمنامه در دوره های آموزشی عملی و تئوری پناه گیری و خروج اضطرای شرکت می کنند.
شهردار منطقه 20 نیز در این مراسم گفت: رویکرد این مانور، آموزش و آماده سازی دانش آموزان و پرسنل مدرسه و ساکنان محله های مجاور مدارس است که با عنوان طرح دوام(دواطلبین واکنش اضطراری محلات) انجام می شود.
سید احمد صفوی با بیان اینکه همه ساله مانور زلزله و ایمنی با پخش آژیر زلزله از رادیو در مدارس سراسر کشور برگزار می شود افزود: امسال نیز طبق برنامه ریزی های انجام شده، تمامی مدارس شهرستان ری در این طرح مشارکت دارند.
به گفته وی، ستاد بحران شهرداری منطقه 20 از اواخر سال 94 اجرای «طرح مدرسه آماده» را آغاز و 78 مدرسه را در برنامه ریزی خود قرار داده است.
3218**1625
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.