به گزارش ایرنا، علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران دراین جلسه نسبت به گودهای رها شده در سطح شهر ابراز نگرانی کرد و گفت: با توجه به تعدد این گودها، امکان رانش زمین و آلودگی محیطی، لازم است شهرداری تهران نسبت به ساماندهی آنها اقدام کند.
وی با بیان اینکه 200 گود رها شده در سطح شهر تهران وجود دارد، افزود: خیلی از این گودها پیش از صدور پروانه گودبرداری شده و امنیت روش نیلینگ تنها 18 ماه پس از گودبرداری تضمین می شود.
اعطا همچنین نسبت به وضعیت گود برج میلاد و گود فرهنگ در ضلع شمالی کتابخانه ملی ایران هشدار داد و خواستار اقدام عاجل شهرداری تهران دراین خصوص شد.

* بیمارستانهای تهران ناامن هستند
زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه 90درصد بیمارستانهای تهران بیش از 40 سال عمر دارند، گفت: براساس گزارش شهرداری در مناطق 11 و 12 تهران، 243 مورد فضای ناایمن دراین مناطق وجود دارد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع ایمن سازی تصریح کرد: بیمارستان ها به جای اینکه مکانی برای آلام درد باشند با تبدیل شدن به ناامن ترین اماکن شهری، دردی بر دردها افزوده اند.
وی با اشاره به اینکه این فضاهای ناایمن به تاییدیه سازمان آتش نشانی نیاز دارند و در این خصوص اقدامی صورت نگرفته، بی توجهی دراین زمینه را نوعی بی قانونی دانست.
نژادبهرام افزود: اکنون 19 بیمارستان از این تعداد به لحاظ سیستم اطفا و اعلام حریق و سایر نکات ایمنی در اولویت قرار دارند.
وی با این توضیح که پلمب بیمارستان ها به راحتی امکان پذیر نیست، از شهرداری تهران خواست که با هماهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی دراین زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

* تهران ۵۰۰۰ فضای ناامن برای زنان دارد
نژادبهرام عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان تذکر دیگری به وجود 5 هزار فضای ناایمن برای زنان تهرانی اشاره کرد و خواستار رفع تبعیض و خشونت علیه زنان شد.
وی افزود: براساس یک نگاه مشترک به موضوع جهانی رفع خشونت علیه زنان، نسبت به مناسب سازی برخی فضاهای تشدیدکننده بروز خشونت در شهر تهران تذکر می دهم و از شهرداری می خواهم که نسبت به رفع این فضاهای بی دفاع در سطح شهر، اقدامی فوری انجام شود.

* لزوم ساماندهی کاروانسرای خانات
حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز شورا، از وضعیت آلودگی صوتی و بصری کاروانسرای خانات در منطقه 12 پایتخت انتقاد کرد و گفت: این کاروانسرا در چهارراه مولوی به مساحت 10 هزارمترمربع واقع شده که سال 82 در فهرست میراث ملی نیز ثبت شده است.
به گفته وی، نحوه بهره برداری از این کاروانسرا آلودگی صوتی و بصری ایجاد کرده و هیچ گونه اقدام موثری از سوی شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی تهران در این خصوص انجام نشده است.
وی با بیان اینکه این مکان به ع نوان مهمانسرای سنتی و بازارچه میزبان گردشگران خارجی است، خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه 12 و میراث فرهنگی تهران در خصوص رفع این مشکل باید اقدام کنند.

* ساخت و ساز غیراصولی در کنار بناهای تاریخی تهران متوقف شود
الهام فخاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز نسبت به ساخت و ساز غیر اصولی در کناربناهای تاریخی شهر تذکر داد و خواستار توقف این روند شد.
وی از ساخت برج و بلند مرتبه سازی در میدان مشق و سردرباغ ملی به عنوان نمونه هایی از ساخت و سازهای غیراصولی نام برد.

* لزوم پایش و تفکیک هزینه های اداره‌ شهر تهران
محمدجواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز با اشاره به مسئله‌ تفکیک هزینه های اداره‌ شهر تهران از هزینه های اداره پایتخت، گفت: این موضوع چالشی است که در سال های اخیر بیشتر نمایان شده و باعث تحمیل هزینه های سنگین و غیر قابل تحمل به عموم شهروندان و مدیریت شهری تهران شده است.
وی ادامه داد: از این رو، تخمین هزینه های اختصاصی اداره‌ پایتخت با همکاری دستگاه های فرادستی در این حوزه از جمله نهادهای اجرایی (وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور)، تقنینی و قضائی مستقر در محدوده شهر تهران و تعامل با آنها در خصوص پایش همه جانبه و تعیین تکلیف این هزینه ها و همچنین لحاظ کردن آن در لایحه‌ بودجهی سال 97 دولت و شهرداری تهران به صورت همزمان و مکمل‌، ضروری است.
حق شناس افزود: شهرداری تهران در همکاری با کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورا و همچنین پیگیری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی در آستانه ورود به فصل بودجه و پیگیری آن از نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان تهران، اقدامات مقتضی را در این زمینه صورت دهد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9343/7244**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.