به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی باغ کتاب؛ پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان، پنجشنبه 2 آذرماه مصادف با روز کتابگردی از ساعت 10 تا 18:30 در کتابفروشی کودک و نوجوان باغ کتاب، گردهم می آیند.
علاقه مندان می توانند با حضور در باغ کتاب ضمن دیدار با پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان از نزدیک از نقطه نظرات آنان آگاه شوند.
مهناز عسگری، آنیتا یار محمدی، رضا اسکندری، مصطفی خرامان و نرگس عیوضی به ترتیب مهمانان صبح و فرمهر منجزی، حسام سبحانی، مهدی رجبی، فرزاد فرید، بابک صابری، اعظم مهدوی، بیتا حسینی و فرهاد حسن زاده به ترتیب مهمانان عصر این پویش کتابگردی هستند.
قصه خوانی برای کودکان نیز یکی از برنامه های این روز است.
از سه سال گذشته به ابتکار احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران آخرین پنجشنبه هفته کتاب روز کتابگردی نام گرفته اما امسال به علت همزمانی آخرین پنجشنبه هفته کتاب با ایام سوگواری، کتابگردی به هفته بعد (پنجشنبه دوم آذر) موکول شد.
مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق)، از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
این مجموعه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 21 و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 تا 22 میزبان علاقه مندان است.

*نقد «تاریخ تغزل باستان» در خانه شعر
کتاب «تاریخ تغزل باستان» اثر رضا شالبافان روز شنبه چهارم آذرماه ساعت 16:30 در چهل و سومین نشست ادبی گیومه در خانه شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نقد و بررسی می‌شود.
این نشست با حضور محمدعلی بهمنی، امیر مرزبان منتقد ادبی و اجرای امید بیگدلی برگزار می شود.
خانه شعر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اتوبان حقانی، ورودی کتابخانه ملی، جنب باغ کتاب واقع شده است.

*نقد و بررسی اشعار شاخص رضوی در فرهنگسرای کار و تعاون
فرهنگسرای کار و تعاون نشست نقد و بررسی «اشعار شاخص رضوی» را با هدف ترویج فرهنگ رضوی و با حضور شاعران کانون ادبی قلم برگزار می کند.
برگزاری جلسات نقد و بررسی اشعار رضوی در جریان‌سازی حوزه شعر مذهبی مؤثر است و این حرکت فرهنگی می‌تواند در راستای آگاهی‌بخشی، نقد و معرفی آثار فاخر ادبی مؤثر و مفید واقع شود.
علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند 2 آذرماه ماه ساعت 16 به فرهنگسرای کار و تعاون به نشانی بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76 مراجعه کنند.

*خوانش گروهی کتاب «عقل سرخ» در خانه فرهنگ آیه
کتاب «عقل سرخ» نوشته فیلسوف معاصر شیخ شهاب الدین یحیی سهروردی در پاتوق کتابخوانی «با هم بخوانیم» خانه فرهنگ آیه با حضور نرگس احمدیان به عنوان کارشناس مجری این پاتوق، روزهای پنجشنبه آذرماه ساعت 9 مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد.
این نشست با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی کتاب های عامه پسند و نویسندگان پرمخاطب برگزار می شود.
عقل سرخ نام داستانی فلسفی از شهاب الدین یحیی سهروردی است که در آن مسائل فلسفی و عرفانی با قلم داستانی و رمزگونه از زبان پرندگان بیان شده‌؛ این کتاب شرح داستان های عرفانی و رمزگونه شیخ اشراق است.
علاقه‌مندان به کتابخوانی برای حضور در این برنامه می‌توانند فردا پنجشنبه 2 آذرماه ساعت 9 به خانه فرهنگ آیه واقع در شهرک اکباتان، فاز یک، روبه روی ورزشگاه راه آهن مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.