حسین نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر در شهرستان قدس حدود 73 مجموعه دولتی و خصوصی وجود دارد که از این تعداد 20مجموعه فاقد مجوز فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه تا کنون هیچ مجموعه ورزشی این شهرستان پلمب نشده است خاطر نشان کرد: با حضور کارشناسان و شناسایی اماکن ورزشی، مدیریت این مجموعه ها با حضور در این اداره کل پیگیر مجوز دار شدن امکان ورزشی و استخر ها خود می باشند.
رئیس اداره ورزش و جوانان قدس با اشاره به اینکه با فرهنگ سازی می توانیم به توسعه اماکن ورزشی در این شهرستان کمک کنیم خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجوز گرفتن یک قلیان سرا به راحتی صورت می گیرد که باید بدون مشکلات، اماکن جدیدی را در این شهرستان ورزشی پرور احداث کنیم.
نوروزی سرانه ورزشی برای هر شهروند شهرستان قدس را 23 سانتی متر مربع عنوان کرد و افزود: امسال 14 هزار ورزشکار در غالب 34 هیات ورزشی فعال سازماندهی شدند.
وی یکی از معضلات ورزشی در شهرستان را چند مدیریتی در نگه داری و نظارت اماکن ورزشی دولتی عنوان کرد و گفت: این نحوه مدیریت باعث شده که اداره ورزش و جوانان نتواند به عنوان متولی ورزش، راهکار و توانایی خود را در اداره امور داشته باشد.
به گفته نوروزی در حال حاضر تنها 7 مجموعه زیر نظر ورزش قدس بوده و مابقی توسط سایر نهاد ها اداره می شوند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس اظهار کرد: روزانه بوستان ها و فضای سبز شهرستان پذیرای بیش از 20هزار نفر ورزشکار همگانی می باشد که در نظر داریم با توسعه ورزش همگانی سلامت و نشاط را میان خانواده ها افزایش دهیم.
وی به نیمه تمام ماندن 4پروژه ورزشی دولتی به دلیل نبودن اعتبارات استانی و ملی اشاره کرد و گفت: کلنگ مجموعه چند منظوره و زمین چمن مصنوعی این شهرستان سالهای گذشته توسط وزیران و مدیران این شهرستان به زمین خورده که به دلیل نبود اعتبارات عملیات عمرانی این پروژه ها متوقف شده است.
نوروزی با بیان اینکه زیرساخت های ورزشی شهرستان با نزدیکی به 2 استان البرز و تهران بسیار ضعیف و فقیر است افزود: طبق ماده 27 قانون امیدواریم با حضور و مشارکت بخش خصوصی بتوانیم به سرانه و زیر ساخت های ورزشی شهرستان کمک کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان قدس به میزبانی این شهرستان از تیم فوتبال پیکان اشاره کرد و گفت: با حضور تیم پیکان شاهد بازی های خانگی این تیم لیگ برتری در این شهرستان هستیم.
وی با بیان اینکه بازی های تیم پیکان در ورزشگاه 25 هزار نفری شهدای شهرستان قدس انجام می شود، افزود: مدیریت و مجوز بازی های خانگی تیم پیکان توسط هیات فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و شهرداری قدس صادر می شود.
شهرستان قدس با وسعت 2هزار و 700هکتار و با جمعیتی بیش از 370 هزار نفر در غرب تهران قرار دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.