به گزارش ایرنا ، شهرستان پیشوا ، یکی از مناطق استان تهران است که هزاران پروژه مسکونی در قالب طرح پروژه مهر در آن اجرا شده است و به دلیل بی توجهی به نحوه ساخت و نظارت کامل در زمان اجرا ، بسیاری از این واحدها در حال فروریختن است.
یکی از این پروژه های مسکونی ، موسوم به خورشید هشتم است که در آن 2 هزار و 700 واحد مسکونی احداث شده و افراد محدودی نیز در آن سکونت دارند ، افرادی که از اقشار ضعیف جامعه بوده و به ناچار این منطقه را برای زندگی انتخاب کرده اند.
با وجود آن که زمان اندکی از احداث این ساختمان ها می گذرد ، بسیاری از این واحدهای مسکونی دچار فرونشست شده اند، دیواره ها فروریخته اند و برخی از این واحدها در معرض تخریب کامل قرار گرفته اند.
ساکنان این مناطق از کمبودهای بسیاری در عدم دسترسی به زیرساخت ها و امکانات شهری محرومند ولی همه این مشکلات را به امید آینده تحمل کرده اند ، آینده ای که ممکن است با فروریختن این پروژه های مسکونی به اصطلاح مهر ، در انتظار آن ها نباشد.
فاجعه ، نزدیک تر از چیزی است که تصور می شود ، کافی است فقط کمی زمین در شهرستان پیشوا نامهربان شود تا تمامی این واحدهای بی مهر فرو ریزند.
فرماندار شهرستان پیشوا از پیگیری رفع مشکلات پروژه مسکن مهر خورشید هشتم در این شهرستان خبر داده بود.
محمدکرم محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرده بود: بین سازنده این واحدهای مسکونی و اداره آب و فاضلاب اختلافاتی وجود دارد و از سازنده خواسته ایم که در کمترین زمان این مشکلات را برطرف کند.
وی اظهار کرد: این واحدها از قبل فرونشستگی داشته و مربوط به امروز نیست و وضعیت سکونت در آن ها را بسیار خطرناک کرده است ، مشکلی که پس از شکستگی لوله اصلی انتقال آب و نفوذ به زیر ساختمان ها ، تشدید شده است.
فرماندار پیشوا تصریح کرد: پیمانکار ، این واحدها را بسیار بد ساخته و باعث شده تا افرادی که در این واحدها سکونت دارند ، برای پیگیری مطالبات و رفع دغدغه های خود ، همواره به فرمانداری مراجعه کنند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پیشوا در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت این پروژه از 2 هزار و 716 واحد مسکونی برخوردار است که طبق نامه ای که به پیمانکار پروژه ارسال شده ، هیچ کس حق سکونت در این واحدهای مسکونی ندارد تا تأییدیه مشاور صادر شود.
آرش صفری گفت: سکونت تعداد محدودی از افراد در این واحدها نیز تخلف بوده و غیر قانونی است.
وی بیان کرد: پروژه مسکن مهر خورشید هشتم پیشوا از 197 بلوک تشکیل شده که 8 بلوک 16 واحدی آن با مشکل حاد و ریزش مواجه شده است که پیمانکار ، به دلیل خرابی های موجود اقدام به تخریب کامل آن کرده است
رئیس اداره راه و شهرسازی پیشوا تأکید کرد: تا رفع کامل مشکل این پروژه ، هیچ کس حق سکونت در واحدهای آن را ندارد و تکلیف این پروژه مسکونی نیز هفته آینده با حضور فرماندار ، اعضای شورای اسلامی شهر و نظام مهندسی مشخص می شود.
پیگیری های خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با فرماندار و شهردار پیشوا به نتیجه نرسید.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.