مجید فراهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از اعضای شورای شهر تهران در صحن علنی دیروز با قید یک فوریت خواستار ارائه گزارشی جامع از سوی شهرداری تهران در خصوص ایمنی، آمادگی ساختمان ها و زیر ساخت اساسی شهر در هنگام حوادث طبیعی شدند.
وی ادامه داد: وضعیت شهر تهران از لحاظ آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی مشخص نبوده و درباره میزان آمادگی و سرعت واکنش دستگاه های خدمت رسان شهر هم اطلاعات چندانی در دست نیست.
فراهانی با طرح این پرسش که آیا اساسا مدیریت بحران شهر تهران آمادگی لازم برای نجات شهر در مواقع بحرانی را دارد، تصریح کرد: گزارش جامعی از وضعیت مقاومت زیرساخت های پایتخت به ویژه مدارس و بیمارستان ها در دست نیست و در صورت بروز زمین لرزه ای همانند زلزله اخیر در استان کرمانشاه، وقوع فاجعه ای انسانی در تهران دور از انتظار نخواهد بود.
رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: با تصویب طرح مذکور، شهرداری تهران مکلف می شود که به بررسی جامعی از وضعیت کنونی پایگاه های مدیریت بحران و سازه های مراکز مدیریتی و حیاتی شهر مانند بیمارستان ها، مراکز امدادی و مدارس پرداخته و ظرف 45 روز از تاریخ تصویب این طرح، گزارش آن را به صحن شورا ارائه کند.
فراهانی همکاری استانداری تهران در تهیه این گزارش را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح مذکور در جلسه علنی هفته آینده شورای شهر تهران به تصویب اعضا برسد تا بتوانیم به اطلاعات مهمی در خصوص آمادگی شهر تهران در برابر بحران ها و بلایای طبیعی برسیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.