علی اشرف منصوری روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که به میزبانی شهرستان فیروزکوه و به ریاست استاندار تهران در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان فیروزکوه دارای 5800 هکتار اراضی کشاورزی و باغات است که حدود 6هزار نفر جمعیت بهره بردار، 2هزار و 300 واحد دامداری، 32 مرغداری، 46 واحد مزرعه پرورش ماهی، 3واحد پرورش قارچ، 55 واحد زنبورداری و 48 تشکل واحدهای تولیدی دارد.
وی ادامه داد: شهرستان فیروزکوه در چندین محصول مورد توجه استان تهران است که می توان به تولید گوشت ماهی با 51 درصد در سطح استان به عنوان جایگاه نخست، تولید انار با 28درصد، تعداد واحدهای دامی 24 صنعتی درصد و سنتی حدود 27 درصد، تولید مرغ و گوشت 25درصد، دام سبک 20درصد و جمعیت کل دام شهرستان 208 هزار راس دانست که جایگاه دوم استانی را دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه در بخش تولید سیب با 12 و زردآلو 10 درصد در جایگاه سوم استانی است، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های جهاد استان در شهرستان فیروزکوه توسعه واحد های گلخانه ایی است ولی با توجه به شرایط جوی و سرمای منطقه، تولید صیفی جات جوابگو نبوده و تاکید ما بر تولید گل می باشد.
منصوری ادامه داد: در بخش توسعه واحد های گلخانه ایی هم اکنون در شهرستان 11 هکتار است که در 2 سال گذشته محقق شده و سالانه حدود 4 تا 5 هکتار با هدف توسعه سطح به این میزان افزوده می شود که توانستیم در طی این 2سال 2.5 برابر طرح توسعه گلخانه را افزایش دهیم.
وی به توسعه شبکه آبیاری و مکانیزاسیون در شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و افزود: هرسال در این بخش بودجه ایی ابلاغ می شود که سهم ما در استان تهران 27 میلیارد تومان بوده که توزیع شهرستانی انجام شد و در سال گذشته 340 دستگاه ماشین آلات کشاورزی به شهرستان تخصیص یافت و امسال توانستیم 406 دستکاه را طی شش ماهه نخست سال جذب کنیم و کل منابع تا شهریور امسال جذب شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به بخش آبیاری اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: سهم اراضی کشاورزی در سطح استان در بخش آبیاری 5800 هکتار است که در سال95، 3 هزار و 400 هکتار تجمیع و به سامانه آبیاری متصل شد و امسال 150 هکتار به شهرستان اختصاص یافته و حدود 700 هکتار نیز در حال انجام قرارداد بوده که در صورت رفع مشکل سهم آورده ها توسط کشاورزان این مهم این قطعی می شود.
این مقام مسئول همچنین به صنایع تبدیلی اشاره کرد و گفت: میزان تولید صنایع تبدیلی در استان 35 هزار تن است که جذب ما برای واحد های بهره برداری 320 هزار تن می باشد و سهم شهرستان فیروزکوه در این بخش حدود 182 هزار تن بوده است.
صبح امروز، 'محمد حسین مقیمی' استاندار تهران و هیات همراه در سومین سفر استانی در شهرستان فیروزکوه حضور یافتند و شرکت در 4 نشست کارگروه مشترک استان و شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و ملاقات مردمی و همچنین دیدار با نخبگان شهرستان و برگزاری نشست هم اندیشی با آنان از جمله برنامه پایانی آقای مقیمی در این شهرستان خواهد بود.
شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده ‌است. این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به شهرستان سرخه در استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌گردد. این شهرستان بر روی بخشی از سلسله جبال البرز مرکزی قرار گرفته‌است. فیروزکوه دارای دوبخش مرکزی و ارجمند است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده :موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.