محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در دیدار با مردم شهرستان فیروزکوه که در مسجد جامع شهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز با حضور در شهرستان فیروزکوه و برگزاری نشست های مختلف و کارگروه های ویژه، مطالبات این شهرستان را مورد بررسی قرار دادیم که یکی از مهمترین مطالبات رفع موانع 10 پروژه مهم اشتغال در منطقه بود.
وی ادامه داد: در این کارگروه ها، مشکلات جزئی و کلی 7 پروژه که مربوط به بخش کشاورزی و صنعت می باشد مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شد و 3 پروژه دیگر نیز با توجه به مشکل آب نیاز به مجوزهای وزارت نیرو دارد که این مهم نیز نیازمند پیگیری و راه اندازی آن است.
استاندار تهران با بیان اینکه افتتاح و راه اندازی این 10 پروژه می تواند زمینه اشتغال چهار هزار و 250 نفر را به صورت مستقیم فراهم کند، گفت: امروز اگر به دنبال رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال در شهرستان و استان هستیم باید به تولید اهمیت دهیم.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه این بخش نیازمند سرمایه گذاری هستیم و این مهم با حمایت مسئولان از بخش خصوصی قابل تحقق است تا بتوانیم گرفتاری های اجتماعی و نیاز جوانان را در بخش اشتغال، مسکن و .. حل کنیم
مقیمی تصریح کرد: ما باید از کارآفرینان حمایت کنیم و اگر یک طرح قرار است به نتیجه برسد، باید در کمترین زمان ممکن بررسی شود؛ یکی از دلایل توسعه نیافتگی نبود حمایت است.
وی به بخش فرهنگی و اجتماعی شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و گفت: سرانه آموزش و پرورش در فیروزکوه 18 نفر در کلاس است که در استان تهران این میزان 29 نفر می باشد.
استاندار تهران ادامه داد: مسائل اجتماعی نیز مشکلات طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و بافت های فرسوده از جمله تصمیم هایی صورت گرفته در کارگروه ها بود که تلاش می کنیم این آسیب ها نیز کم شود و جامعه به سمت یک جامعه ایده آل حرکت کند.
لازم به ذکر است، در این نشست برخی از مردم شهرستان مطالبات خود را با استاندار تهران درمیان گذاشتند.
شرکت در 4 نشست کارگروه مشترک استان و شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و ملاقات مردمی و همچنین دیدار با نخبگان شهرستان و برگزاری نشست هم اندیشی با آنان از جمله برنامه های مقیمی در این شهرستان خواهد بود.
شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده ‌است.
این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرق به شهرستان سرخه در استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود.
این شهرستان بر روی بخشی از سلسله جبال البرز مرکزی قرار گرفته‌ است.
فیروزکوه دارای دوبخش مرکزی و ارجمند است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.